UniSportin syksyn uutuudet, osa 3: Uudet sisäpyöräilytunnit

Tässä juttusarjassa esittelemme tulevan syksyn uutuutemme yksi kerrallaan. Tänään esittelyvuorossa ovat uudet sisäpyöräilytuntimme.

Sisäpyöräilyvalikoimaamme on uudistettu tulevalle syksylle, jotta itselle sopiva tunti olisi helpompi valita oman tavoitteen perusteella. Valittavanasi on monipuolisesti vaihtoehtoja kevyistä ja palauttavista peruskestävyystunneista aina maksimisykkeitä hätyytteleviin tehotunteihin. Uutuutena sinulla on mahdollisuus osallistua myös virtuaalitunneille.

Tässä lyhyt esittely syksyn uusista sisäpyöräilytunneista.

Basic Spin -tunti (45-55 min) – palaudu tehokkaasti kovemmista treeneistä!

Basic Spin on palauttava ja peruskestävyyden alinta aluetta kehittävä matalatehoinen tunti, jolla on tavoitteena hengästyä kevyesti uupumatta. Tunti on vaihteleva, mutta rauhallinen. Tunnilla ei ole pitkiä rankkoja nousuja eikä spurtteja. Tunti sopii aloittelijoille ensimmäiseksi harjoitukseksi tai himoliikkujan palauttavaksi treeniksi. Sykealue on 60-70 % maksimisykkeestä.

Endurance Spin -tunti (55-90 min) – luo rautainen pohja kestävyyskunnollesi!

Tämä on peruskestävyyden ylempää aluetta kehittävä tunti, jolla on tavoitteena hengästyä uupumatta. Tunti luo myös pohjaa kovemmille harjoitteille. Tunti on vaihteleva, mutta rauhallinen. Tunnilla ei ole pitkiä rankkoja nousuja eikä spurtteja. Tunti sopii aloittelijoille, mutta myös kuntoilijan hikoiluhetkeksi tai urheilijan peruskuntokauden kulmakiveksi. Sykealue on 70-80 % maksimisykkeestä.

HIIT Spin -tunti (30 min) – todellinen sisäpyöräilyn tehotreeni, jolla viet suorituskykysi uudelle tasolle!

Hiit Spin on kovatehoinen voimantuottoa, maksimikestävyyttä ja anaerobista kapasiteettia kehittävä intervallitunti, jolla kuormitus- ja palautumisosuudet vuorottelevat. Tunti sisältää paljon lyhyitä 10-60 sekunnin kovatehoisia intervallivetoja lyhyillä palautuksilla. Tunti sopii sinulle, jos olet hyväkuntoinen ja vahvan liikuntataustan omaava. Tuntia ei suositella aloittelijan ensimmäiseksi tunniksi. Sykealue intervallien työosuuksilla on 90-100 % maksimisykkeestä.

Interval Spin -tunti (55 min) – ota itsestäsi kaikki irti kovilla intervallivedoilla!

Interval Spin on kovatehoinen maksimikestävyyttä kehittävä intervallitunti, jolla kuormitus- ja palautumisosuudet vuorottelevat. Tällä tunnilla pääset ajoittain maksimikestävyysalueelle. Tunti sopii sinulle, jos olet hyväkuntoinen ja vahvan liikuntataustan omaava. Tuntia ei suositella aloittelijan ensimmäiseksi tunniksi. Sykealue intervallien työosuuksilla 90-95 % maksimisykkeestä.

Sweet Spot -tunti (55-75 min) – tehokas treeni ilman hapotusta

Tämä sisäpyöräilytunti on reipasvauhtinen vauhtikestävyyttä kehittävä harjoitus. Tunti voi olla joko pitkiä vauhtikestävyysintervalleja sisältävä tai tasasykkeisempi tai tasatehoisempi harjoitus. Ajoasennot, nopeudet ja kuormitukset vaihtelevat tunnin aikana.

Sopii kohtuukuntoisille ja aikaisemmin sisäpyöräilyä harrastaneille, mutta myös kovakuntoisten harjoitukseksi. Sykealue on 80-90 % maksimisykkeestä.

(Uusi sisäpyöräilyn parissa? Katso esittelyvideo sisäpyöräilytunnista)

Virtuaalisisäpyöräilytunnit (käynnistyvät jo elokuussa)

UniSport Meilahden sisäpyöräilysalissa on mahdollista osallistua ohjattujen tuntien lisäksi virtuaalitunneille. Virtuaalitunnilla poljet spinning-pyörällä valkokankaalle heijastetun ohjaajan tsemppaamana tai ympäri maailman upeissa maisemissa kiertelevillä pyöräreiteillä.

UniSportin virtuaalitunneilla pyöräillessä voit valita joko Tour Coach -maisematunnin mieleisestäsi maisemasta tai Studio Coach -virtuaaliohjaajatunnin, jossa poljet video-ohjaajan mukana. Tuntien ääniohjaus on englanninkielinen.

1. Myride® Tour Coach -tunnit

Tour Coach -tunneilla pääset polkemaan vaihtelevilla pyöräreiteillä maailman eri puolilta. Maisemat muuttuvat nopeuden mukaan, mikä tekee treenikokemuksesta todentuntuisen ja viihdyttävän. Yhdessä hyvän musiikin ja tasokkaiden valmennusohjeiden kanssa ne tekevät treeneistä hauskoja. Tunti on kuin tehokas pyöräilyreissu maailmalle. Valittavanasi on 30 minuutin fast-class tai 50 minuutin class.

Fast-class

• 30 minuutin vauhdikas ja intensiivinen intervalliharjoitus (HIIT). Tehokas treeni lyhyessä ajassa!

• Harjoitukseen sisältyy lämmittely ja loppuverryttely.

Class

• 50 minuutin tunti aerobisen kestävyyskunnon kohottamiseen.

• Harjoitukseen sisältyy lämmittely ja loppuverryttely.

2. Myride® Studio Coach -tunnit

Ruudulla näkyvä ohjaaja tsemppaa ja tuo tuloksia harjoitteluun! Hyvä musiikki ja tasokkaat valmennusohjeet tekevät treeneistä hauskoja. Valittavanasi on kolme erilaista tuntia:

Drills

• 15 minuutin kovan intensiteetin intervalliharjoitus (HIIT) tulosten maksimoimiseksi pienessä ajassa.

• Drills-harjoitukset on tarkoitettu osaksi käyttäjän kokonaisharjoitusta eikä niihin sisälly lämmittelyä tai loppuverryttelyä.

Fast-class

• 30 minuutin vauhdikas ja intensiivinen intervalliharjoitus (HIIT). Tehokas treeni lyhyessä ajassa!

• Fast-Classes ovat kokonaisia harjoituksia, joihin sisältyy lämmittely ja loppuverryttely käyttäjän suorituksen ja turvallisuuden optimoimiseksi.

Class

• 50 minuutin tunti aerobisen kestävyyskunnon kohottamiseen.

• Harjoitukseen sisältyy lämmittely ja loppuverryttely.

 

Miten pääset polkemaan virtuaalitunneille?

Virtuaalitunnit ovat käytettävissäsi ohjattujen tuntien ulkopuolisena aikana. Kun haluat virtuaalitunnille, mene UniSport Meilahden asiakaspalveluun ja pyydä asiakasneuvojaa käynnistämään tunti.

 

Uudet sisäpyöräilytunnit alkavat syyskauden alkaessa 1.9.2017. Tervetuloa polkemaan!

Joko seuraat meitä somessa? Seuraamalla instagram- ja facebook-kanaviamme pysyt ajan tasalla kiinnostavista uutuuksista ja muista ajankohtaisista asioista.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.