Vacancy: Russian Media Lab intern

Haemme Russian Media Lab -hankkeeseen

KORKEAKOULUHARJOITTELIJAA

Harjoittelija avustaa Russian Media Lab -hankkeessa tehtävässä tutkimustyössä, erityisesti sen julkaisuhankkeissa sekä osallistuu Helsingissä lokakuussa järjestettävän Aleksanteri-konferenssin organisointiin. Lisäksi harjoittelijalle kuuluu organisointi- ja tiedotustehtäviä kuten hankkeen kotisivujen päivitystä.

Harjoittelu on oiva tilaisuus saada työkokemusta organisointi- ja suunnittelutehtävistä sekä tieteellisen julkaisemisen prosesseista. Harjoittelijalta edellytetään hyviä ryhmätyö- ja organisointitaitoja sekä kykyä itsenäiseen työskentelyyn, tavallisimpien atk-ohjelmien (Word, Excel, PowerPoint) käyttötaitoa sekä erinomaista englannin kielen taitoa. Eduksi katsotaan kiinnostus Venäjän mediaa koskevaa tutkimusta kohtaan ja kokemus viestinnän alan tehtävistä.

Harjoittelun pituus on 4 kuukautta aikavälillä 1.9.–31.12.2018. Bruttopalkka on 1200 euroa/kk. Omalta oppilaitokselta tuleva harjoittelun osarahoitus on hakijalle etu.

Hakuaika päättyy torstaina 26.4.2018. Vapaamuotoinen hakemus (enimmäispituus yksi sivu), jonka liitteenä on ansioluettelo ja opintorekisteriote lähetetään yhtenä pdf-tiedostona (tiedoston koko enintään 5 MB) sähköpostitse katja.lehtisaari@helsinki.fi. Merkitse sähköpostiviestin otsikoksi ”Korkeakouluharjoittelija/MediaLab”.

Mikäli opiskelija haluaa saada työharjoittelusta opintopisteitä koulutusohjelmaan tai opintokokonaisuuteen, on harjoittelijan sovittava korvaavuudesta ko. ohjelman tai kokonaisuuden vastuuhenkilön kanssa. Opintopisteiden saamisen edellytyksenä on, että harjoittelutehtävät suoritetaan sovitusti ja jakson päätyttyä kirjoitetaan harjoitteluraportti.

Yhteyshenkilöt:

Johtaja Markku Kangaspuro, markku.kangaspuro@helsinki.fi, puh 050 522 3393 Yliopistotutkija Katja Lehtisaari, katja.lehtisaari@helsinki.fi, puh. 050 311 2590

Aleksanteri-instituutti on valtakunnallinen, Helsingin yliopiston Venäjän ja itäisen Euroopan tutkimuskeskus. Instituutti palvelee Venäjän ja itäisen Euroopan tutkimuksen, opetuksen ja tuntemuksen kenttää erityisesti yhteiskuntatieteiden ja humanististen tieteiden alalla. Aleksanteri-instituutti kouluttaa monitieteisiä alueasiantuntijoita, joilla on vahva tieteellinen osaaminen ja syvällinen kohdealueen tuntemus.