Keskustelutilaisuus lastensuojelun tilasta nyky-Suomessa

Miten lapset ja perheet voivat tämän päivän Suomessa? Millainen on suomalaisen yhteiskunnan nykytila lasten, nuorten ja vanhempien näkökulmasta? Miten lapsia tulisi suojella ja kenen tehtävä se on? Tutkijat ja asiantuntijat keskustelevat ja vastaavat julkisuudessa käytyyn keskusteluun lastensuojelusta, sosiaalityöstä sekä yhteisön vastuusta.

Aika: 27.11. klo 16.00-18.00

Paikka: Helsingin yliopiston päärakennus, sali 1 (2. kerros), Fabianinkatu 33

Vapaa pääsy, ei tarvitse ilmoittautua!

Puheenjohtaja: professori Leif Åberg

Avaus: Dekaani Liisa Laakso

Ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja: Mitä tietoa ja osaamista lastensuojelutyö tarvitsee?

Lapsiasiavaltuutettu Maria-Kaisa Aula: Lapset ja nuoret lastensuojelun laadun määrittäjinä

Professori Mirja Satka: Miksi lasten ja nuorten suojelu hämmentää?

Professori Marketta Rajavaara: Tuetaanko lastensuojelun asiakasperheitä riittävästi terveydenhuollossa?

Yliopistonlehtori Erja Saurama: Lastensuojelijat kahden eetoksen ristipaineessa.

Tutkijasosiaalityöntekijä Kati Palsanen: Lastensuojelunuorten kokemustieto on merkityksellistä!

Professori Maritta Törrönen: Lapsiperheiden arki ja hyvinvointi – mistä oikein on kysymys?

Tervetuloa ajankohtaiseen tilaisuuteen!

Lisätietoja tilaisuudesta: Professori Maritta Törrönen, puh. 050 415 1627, s-posti maritta.l.torronen(at)helsinki.fi

This entry was posted in Tapahtumat. Bookmark the permalink.