A: Global Environmental Commons (Spring 2022)

Group A01: Biodiversiteettipankkiirit

Objective: Changing human behavior so that it does not cause biodiversity loss.

Short description: We need to educate people about biodiversity and it’s importance. Sustainable development as a whole is taken into account in the national curriculum, but support for biodiversity is absent. We want to provide easy-to-use materials and ready-made learning sessions for teachers to use.



See the Canvas in Flinga.

Elevator pitch:

Group A05: Ihan Maria vaan

Objective: Tavoitteena on selkiyttää niitä vaikutuksia, joita pölyttäjien vähentyminen aiheuttaa ja auttaa ymmärtämään ongelman vakavuutta. Ratkaisuksi pyrin löytämään helppoja tapoja, jolla jokainen voi edistää pölyttäjien hyvinvointia.

Short description: Keskeinen ajatus on vaikuttaa yksityishenkilöiden toimintaan ja lisätä tietoisuutta pölyttäjien hyvinvointiin liittyen. Kummitoiminta tavoittaa myös yrityksiä, joilla on isommat resurssit pölyttäjien auttamiseen.

(click canvas to enlarge)

Sources:

Asikainen, H. 2020. YLE. Pölyttäjien määrä on romahtanut – ja siitä voi tulla ihmiskunnan kohtalonkysymys. Luettavissa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/01/polyttajien-maara-onromahtanut-ja-siita-voi-tulla-ihmiskunnan-kohtalonkysymys. Luettu 24.4.2022
Halvorson, K., Baumung, R., Leroy, G. et al.2021.Protection of honeybees and other pollinators: one global study. Apidologie 52, 535–547. Luettavissa: https://doi.org/10.1007/s13592-021-00841-1. Luettu 30.4.2022.
Hello Honey. 2018. Näin pelastat pölyttäjät. Luettavissa: https://hellohoney.fi/fi/2018/05/20/nainpelastat-polyttajat/. Luettu 30.4.2022.
Hülsmann, M., von Wehrden, H., Klein, AM. et al. 2015. Plant diversity and composition compensate for negative effects of urbanization on foraging bumble bees. Apidologie 46, 760–770. Luettavissa: https://doi.org/10.1007/s13592-015-0366-x Luettu 30.4.2022.
Koskinen, P. 2018. Haluatko houkutella pihaasi pölyttäjiä? Älä tuhoa kukkivia pajuja ja avaa hyönteisille mesibaari. Luettavissa: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/08/haluatko-houkutella-pihaasi-polyttajiaala-tuhoa-kukkivia-pajuja-ja-avaa. Luettu 30.4.2022.
Maxim, L. & Van Der Slujis, 2013. Late lessons from early warnings. Chapter 16: Seed-dressing systemic insecticides and honeybees. Luettavissa: https://www.eea.europa.eu/publications/late-lessons-2. Luettu 30.4.2022.
Kuvat:
Auringonkukka: faythequeen. https://www.istockphoto.com/fi/vektori/s%C3%B6p%C3%B6-%C3%A4ss%C3%A4-jossa-on-pistereitti-gm1291649873-386709522. Mehiläinen: Vitalii Barida. https://www.istockphoto.com/fi/vektori/auringonkukka-jonkavihre%C3%A4t-lehdet-on-eristetty-valkoiselle-taustalle-gm1288120192-384172688L

Elevator Pitch:

Other Groups (unpublished assignments)

These project assignments are not public, but if you’re a Sustainability Course (SUST-001B) Spring 2022 student, you may access them in Mooc using the links below:

A02: Team Pure Water (Improvement of domestic wastewater treatment)

A03: Reducing waste and green area destruction and ecosystem fragmentation by building an urban farming culture

A10: Cow Dung for Climate Rescue (Reducing deforestation by encouraging the transition to biogas)