Hommat haltuun ja piikkarit naulasta!

Reetan ja Pyryn näköisnuket matikan tunnin motivointikeinona (toimii..:) )

Paniikki yltyy opiskelijoiden taukotilassa, kun opettajakokelaat Pyry ja Reetta puhdistavat piikkareitaan ja kaivavat yllin kirjoja esiin. Missä on tuntisuunnitelma? Ja mitä virkaa tällä spiraalilla on? Miksi se ei pyöri?  Eilenhän vielä osasit tämän. H-hetki koittaa 15 minuutin kuluttua ja vielä pitäisi käydä WC:ssä antamassa doping-näyte. Lähtölaukaus kajahtaa, pakka hajallaan ja huh! Kilpailunjohtaja, luokkamme ohjaava opettaja Anja, puhaltaa vilppilähdön ja komentaa oppilaat uusille paikoille..<!–more–>

Viisi minuuttia uuteen starttiin. Tässä on siis vielä aikaa kerätä pakka ja keskittyä telineissä uuteen starttiin. Uusi lähtölaukaus kajahtaa ja kilpailijat syöksyvät lämpöilmiöiden maailmaan; etukaarre-johtuminen, takasuora-säteileminen, takakaarre-kulkeutuminen. Kilpailijat syöksyvät kohti loppusuoraa, ja spiraali! Sehän kuuluu kulkeutumisen havainnollistamiseen. Ja sehän pyörii. Maalinauha, aika 90 minuuttia. Kilpailun ylivalvoja, kemian didaktikko Jarkko ilmoittaa doping-testin puhtaaksi ja suorituksen jääväksi aikakirjoihin.

Mitalit kotiin ja katse seuraavan päivän arvokisoihin!

-Retu ja Pyry