STKS etsii uutta sihteeriä

Sinustako STKS:n uusi sihteeri -teksti ja kuva mustekynästäSuomalainen Teologinen Kirjallisuusseura etsii uutta sihteeriä osa-aikatyöhön. Nyt on mahdollisuus päästä töihin elinvoimaiseen tieteelliseen seuraan, jossa saa olla mukana kehittämässä teologian alan toimintaa ja ideoimassa ja toteuttamassa uutta! Etsimme ihmistä, joka on kiinnostunut aktiivisesti etsimään seuran toiminnalle uusia muotoja ja oma-aloitteisesti toteuttamaan niitä. Työ sopii esimerkiksi sinulle, joka olet kiinnostunut järjestötyöstä, HR-tehtävistä, yliopistohallinnosta tai vaikkapa viestinnästä. Kaksi edellistä sihteeriä ovat molemmat kokeneet, että työ STKS:ssä antoi juuri sen kokemuksen, jonka ansiosta pääsi myöhemmin itseä kiinnostavaan täyspäiväiseen työhön.

Vastineeksi aktiivisesta ja sitoutuneesta työstäsi tarjoamme iloisen ja motivoituneen johtokunnan, kannustavat ja inhimilliset esihenkilöt ja oman työpisteen yliopistolla. Työtuntien määrä vaihtelee. Keskimäärin on viikossa 3-10 tuntia ja sihteerin palkka on 500 €/kk. Työpaikka on Helsingin yliopiston teologisella tiedekunnalla, mutta ison osan töistä voi hoitaa etänä.

Sihteerin tehtäviin kuuluu mm:
– Seuran talouden hoitaminen: laskutus, tiliöinti, palkkahallinto, tilinpäätösasiat ja rahoituksen hakeminen ja seuraaminen.
– Kirjojen ja jäsenkirjeiden postituksesta ja muusta jäsenten kanssa tapahtuvasta yhteydenpidosta huolehtiminen.
– Johtokunnan sihteerinä toimiminen
– Seuran edustaminen tapahtumissa
– Viestintä (sosiaalinen media ja sen kehittäminen, markkinoinnin suunnittelu)
– Uusien toimintamuotojen tai projektien ideointi ja toteuttaminen yhdessä johtokunnan kanssa.

Jotta viihdyt ja menestyt tehtävässä tarvitset näitä:
– Kyky ja halu itsenäiseen ja oma-aloitteeseen työskentelyyn sekä oman ajankäytön hallintaan. Sihteerin työ on hyvin itsenäistä ja olet päävastuussa seuran käytännön toiminnasta. Vastapainona saat paljon valtaa työhösi. Kukaan ei kyttää, mitä teet!
– Oppimiskyky ja halu kehittyä. Tehtävässä on monia palasia, kaikkia ei tarvitse valmiiksi osata, mutta ne täytyy oppia!
– Uskallus ottaa yhteyttä ja kysyä.
– Kiinnostus taloudenhoitoon ja jaksaminen rutiinitöiden hoitamiseen huolella.
– Kiinnostus viestinnän kehittämiseen
– Kohtuulliset tietotekniset taidot

Eduksi katsomme myös:
– Teologian opinnot
– Kokemus taloushallinnosta
– Kokemus sihteerinä toimimisesta
– Mahdollisuus sitoutua pidemmäksi aikaa (etsimme ihmistä, jonka elämäntilanteeseen työ sopisi ainakin 1-2 vuoden ajan)

Lisätietoja antaa nykyinen sihteeri Katri Malmi (0504395564) ja stksj@pro.tsv.fi. Lähetä hakemuksesi ja CV seuran sähköpostiin stksj@pro.tsv.fi (tarkkana, että osoite menee oikein!) 15.1.2023 mennessä. Haastattelut järjestetään torstaina 19.1. osoitteessa Vuorikatu 3.