Katso video Tieteestä toimintaa -oivalluksista

Tieteestä toimintaa -ohjelma on ollut tapa oppia yrittäjyyttä. Se on rohkaissut Helsingin yliopiston opiskelijoita yrittäjämäiseen toimintaan, joka ratkaisee yhteiskunnan viheliäisiä ongelmia. Teimme videon siitä, mitä on opittu ja miksi tätä kannattaa tehdä. Videolla puhuvat mm. Helsingin yliopiston vararehtori Johanna Björklund, alumnit Susanna Paloheimo ja Matti Kalliokoski sekä yliopistolaiset yrittäjät Avantosta ja Huhusta. Sisältää myös rouheaa kännykkäkuvaa bootcamp-matkalta Amsterdamiin ja Kööpenhaminaan!

Keväällä 2012 alkaneen toiminnan ytimessä ovat olleet toimimalla oppiminen ja avoin kehittäminen, Tieteestä toimintaa -kollektiivi, joka on opiskelijoista muodostunut edelläkävijäjoukko, lukuisat tapahtumat, boot camp -matka Amsterdamiin, Utrechtiin ja Kööpenhaminaan, joka synnytti uusia yliopistolaisia yrityksiä, pitch-illat sekä alumneista kootut mentoritiimit.

Yliopistolla on kehittynyt tahto yhä määrätietoisemmin luoda uutta yrittäjyyden kulttuuria. Huhtikuussa 2013 yliopistolle Kaisa-kirjaston viereen Vuorikatu 5:een aukesi yrittäjyyden oma tila, Helsinki Think Company, jossa yrittäjyystoiminta yliopistolla jatkuu ja kehittyy. Tilaa pyörittävät Helsingin yliopisto ja Helsingin kaupungin YritysHelsinki. Mukana on kumppaneiden verkosto Tieteestä toimintaa -yrityksistä HYY:aan ja sijoittajista yksittäisiin asiantuntijoihin ja yrityksiin.