Ajankohtaista

Juttu Gerontologia-lehden Kielen päällä -palstalla syksyllä 2022: Isoisän ja -äidin kieli.

Julkaisu syksyllä 2021: Leading the way: Supporting functionality and autonomous action
in providing mobility assistance in a Finnish care home

Uutinen Språkbruk-sivustolla 26.2.2021: Vi måste bli medvetna om de äldres språkliga behov

Uutinen Tampereen yliopiston sivulla 22.2.2021: Vanhuuden kieli alkoi kiinnostaa tutkijoita

Uusi kirja Vanhuus ja kielenkäyttö. Sisältää eri näkökulmia useiden kirjoittajien voimin. Toimittajina Kaarina Hippi, Anne Mäntynen ja Camilla Lindholm.

Julkaisu kesällä 2019: Embodied care: affective touch as a facilitating resource for interaction between caregivers and residents in a care home for older adults.  – Linguistics Vanguard 5(s2).

Luettavissa abstrakti

Helsingin yliopiston uutisjuttu 22.3.2019: Kosketus lisää hyvinvointia hoitokodissa.

Helsingissä järjestettiin 27.2. – 1.3.2019 CLARe 4 -konferenssi, joka kokosi yhteen vanhuuden kielenkäyttöä eri näkökulmista tutkivia.

Tiedekulmassa 3.10.2018 esitelmä Etunimipuhuttelu vanhustenhoidossa osana puhutteluaiheista tapahtumaa Sinä vai te? Puhuttelu meillä ja muualla.

Uusi julkaisu (kesäkuu 2018): Kehuja ja kiitoksia palvelukeskuksessa

Sanomalehti Karjalaisessa julkaistu juttu 18.2.2018 Tutkija: Kosketus on tärkeää kieltä vanhainkodissa