Prezi – vaihtoehto Powerpointille 30.3. klo 13-15

LightningEsitystyökalu Prezi – vaihtoehto Powerpointille *** TÄYNNÄ ***

Prezi (http://www.prezi.com) on uudenlainen verkkopohjainen palvelu esitysten tekoon. PowerPointista ja vastaavista esitysohjelmista  poiketen Prezi-esitykset tehdään yhdelle suurelle kankaalle. Prezin etuja ovat erityisesti visuaalisuus ja esitysten epälineaarisuus. Prezin meeting-toiminto mahdollistaa myös usean käyttäjän samanaikaisen toiminnan kankaalla. Prezi soveltuu siten paitsi esitysten laatimiseen, myös yhteiseen tiedonrakenteluun.

Kurssilla käsitellään mm.

• tunnusten luominen Preziin ja edu-lisenssin käyttöönotto,
  • Prezin käyttöliittymä,
  • kankaalla liikkuminen,
  • esityksen rakenteen suunnittelu,
  • objektien (teksti, kuvat, videot, nuolet ja viivat, kehykset) lisääminen ja muokkaaminen,
  • esityspolun rakentaminen,
  • esitysten jakaminen

Aika ja paikka: perjantaina 30.3. klo 13.15-14.45, EE-talon atk-luokka (Oppimiskeskus, 2 krs.)
Kouluttajana verkkopedagogiikan asiantuntija Jere Majava, Opetusteknologiakeskus.
Ilmoittautuminen verkkolomakkeella: (koulutus täynnä)