Moodle 2

Moodle 2 tietoisku ja uudet ominaisuudet koulutukset Viikissä 29. ja 31.5.2012

Moodle 2 tulee, mikä muuttuu? Verkko-oppimisympäristö Moodle päivitetään juhannusviikolla uuteen versioon, jossa on uusia opetusta ja opiskelua tukevia toiminnallisuuksia. Opetusteknologiakeskus järjestää tietoiskuja ja koulutusta Moodle 2:n uusista ominaisuuksista Moodle-opettajille kaikilla kampuksilla. Opettajille, jotka eivät ole vielä lainkaan
käyttäneet Moodlea, järjestetään koulutuksia elokuusta alkaen.

Moodle 2 tietoisku 29.5. klo 11.00-12.00 Viikin infokeskus Korona, sali 3

Tietoisku on suunnattu opettajille, jotka ovat jo käyttäneet Helsingin yliopiston Moodlea (1.9) omassa opetuksessaan. Tietoiskun tavoitteena on antaa yleiskuvaus Moodle 2:n keskeisimmistä uudistuneista ominaisuuksista ja parantuneista toiminnoista ja työkaluista. Tutustumme erityisesti uuteen navigointitapaan, täysin uudistuneeseen tiedostonhallintaan sekä päivittyneeseen käyttäjähallintaan (muun muassa kurssille rekisteröitymisen tapoihin). Aikaa on varattu myös osallistujien kysymyksille ja keskustelulle. Tietoiskussa esitellään Moodle 2:n väliaikaista testiversiota, johon osallistujat pääsevät kirjautumaan ja näin itsekin alustavasti tutustumaan. Tietoiskuun voi osallistua myös ilman tietokonetta.

Moodle 2 – uudet ominaisuudet 29.5. ja 31.5. klo 13.00-16.00 Viikin infokeskus Korona, atk-luokka 138
(kaksi samansisältöistä koulutusta)

Koulutus on suunnattu opettajille, jotka ovat jo käyttäneet Helsingin yliopiston Moodlea (1.9) omassa opetuksessaan. Kurssin tavoitteena on esitellä osallistujille Moodle 2-version uudet ominaisuudet ja antaa opettajille perustaidot niiden hyödyntämisestä opetuksessa. Tutustumme uuteen navigointitapaan, tiedostonhallintaan, osallistujien uusiin rekisteröitymistapoihin sekä käyttäjien toiveiden ja ajan mukaan muutamiin uusiin aktiviteetteihin kuten kurssin sisäinen wiki, työpaja, anonyymi palaute tai tietokanta, tai uusiin toimintoihin kuten ehdolliset aktiviteetit (valikoiva julkaisu), suoritusten seuranta tai matriisiarviointi. Koulutus toteutetaan Moodle 2:n väliaikaisessa testiversiossa, johon rakennetut kurssialueet eivät ole pysyviä.

Tarkemmat kurssikuvaukset ja ilmoittautumiset Henkka-koulutuskalenterin kautta (vaatii kirjautumisen Almaan).