Moodlea touko-kesäkuussa

Viimeistään ensi syksyn kursseille opettajien kannattaa valita verkko-oppimisympäristökseen Moodlen. Viikin verkko-opetuksen tukihenkilöt järjestävät Viikissä toukokuun lopulla ja kesäkuun alussa koulutusta Moodlen käyttöönottoon.

Moodlen perusteet 18.05.2010 klo 12.15 – 15.45

Viikinkaari 11, Infokeskus Korona, atk-luokka 138. Ensisijaisesti Viikin kampuksen opetus- tutkimus- ja hallintohenkilökunnalle. Kouluttaja Outi Valkama, mmtdk.

Kurssin tavoitteena on saada käsitys Moodlen mahdollisuuksista opetukselle ja perustiedot Moodlen käyttöliittymästä. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja pystyy itse rakentamaan kurssialueen Moodleen hyödyntäen yleisimpiä toimintoja ja saa pohjatiedot, joiden avulla hän pystyy jatkamaan itsenäisesti Moodleen perehtymistä.

Moodlen perusteissa tutustutaan käyttöliittymään ja harjoitellaan kurssialueen rakentamista Moodleen. Kurssilla käydään läpi käyttöliittymän logiikka, kurssin asetukset ja Moodlen yleisimmin käytetyt toiminnot, eli tiedostojen tuominen ja luominen, keskustelu- ja uutisalueet ja tehtävien luominen.
Ilmoittautuminen 11.05.2010 mennessä ALMAn Henkilöstön kehittäminen ja koulutus -kanavan koulutuskalenterin kautta tai sähköpostilla outi.valkama (at) helsinki.fi. (Myös sähköpostitse ilmoittautuneet lisätään koulutusjärjestelmään, jolloin tiedot osallistumisesta löytyvät kunkin koulutustiedoista.)

Moodlen perusteet 1.6.2010 klo 12.15 – 15.45

Biokeskus 3 luokka 4403 (Huom. tila muuttunut). Ilmoittautuminen 25.5.2010 mennessä. Tiedot muuten samat kuin 18.5. koulutuksessa.

Tehtävät ja tentit Moodlessa 26.5.2010 klo 12.15 – 15.45 PERUTTU

Viikinkaari 11, Infokeskus Korona, atk-luokka 138 (Huom! Tila muuttunut aiemmin ilmoitetusta.) Tilaisuus on tarkoitettu Moodlen perusteet hallitseville opettajille. Ensisijaisesti Viikin kampuksen opetus- tutkimus- ja hallintohenkilökunnalle. Kouluttajina Outi Valkama (mmtdk) ja Kristian Lindqvist (eltdk).

Kurssilla keskitytään oppimistehtävien suunnitteluun ja toteuttamiseen Moodlessa. Iltapäivän aikana käydään läpi oppimistehtävien ja oppimisen arvioinnin suunnittelua ja erilaisia toteutustapoja sovellettuna Moodleen. Pääpaino on Moodlen eri aktiviteettien käytössä erilaisten oppimistehtävien toteuttamisessa ja oppimisen arvioinnissa.

(Erityisesti tenttityökalun käytöstä kiinnostuneille suositellaan Opetusteknologiakeskuksen koulutusta Verkkotentti Moodlessa -työpaja 24.5.)

Ilmoittautuminen viimeistään 19.5.2010 ALMAn Henkilöstön kehittäminen ja koulutus -kanavan koulutuskalenterin kautta tai sähköpostilla outi.valkama (at) helsinki.fi. (Myös sähköpostitse ilmoittautuneet lisätään koulutusjärjestelmään, jolloin tiedot osallistumisesta löytyvät kunkin koulutustiedoista.)

Tervetuloa!

One thought on “Moodlea touko-kesäkuussa

1. Pingback: Vinkkipankki » Verkkotentti Moodlessa -työpaja 24.5.

Comments are closed.