Moodlea Viikissä elokuussa

Ennen opetuksen alkua ehtii vielä perehtä Moodlen käyttöön ja valmistella syksyn opintojaksojen kurssialueita. Elokuussa Viikissä järjestetään Moodlen kursseja ja työpajoja seuraavasti.

Moodlen perusteet 17.08.2010 klo 12.15 – 15.45

Viikinkaari 11, Infokeskus Korona, atk-luokka 138. Ensisijaisesti Viikin kampuksen opetus- tutkimus- ja hallintohenkilökunnalle. Kouluttaja Outi Valkama, mmtdk.

Kurssin tavoitteena on saada käsitys Moodlen mahdollisuuksista opetukselle ja perustiedot Moodlen käyttöliittymästä. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja pystyy itse rakentamaan kurssialueen Moodleen hyödyntäen yleisimpiä toimintoja ja saa pohjatiedot, joiden avulla hän pystyy jatkamaan itsenäisesti Moodleen perehtymistä.

Moodlen perusteissa tutustutaan käyttöliittymään ja harjoitellaan kurssialueen rakentamista Moodleen. Kurssilla käydään läpi käyttöliittymän logiikka, kurssin asetukset ja Moodlen yleisimmin käytetyt toiminnot, eli tiedostojen tuominen ja luominen, keskustelu- ja uutisalueet ja tehtävien luominen.
Ilmoittautuminen 12.08.2010 mennessä ALMAn Henkilöstön kehittäminen ja koulutus -kanavan koulutuskalenterin kautta tai sähköpostilla outi.valkama (at) helsinki.fi. (Myös sähköpostitse ilmoittautuneet lisätään koulutusjärjestelmään, jolloin tiedot osallistumisesta löytyvät kunkin koulutustiedoista.)

Moodlen perusteet 23.8.2010 klo 12.15 – 15.45

Ilmoittautuminen 17.8.2010 mennessä. Tiedot muuten samat kuin 17.8. koulutuksessa.

Moodle-työpaja 25.8.2010 klo 13.15 – 16.00

Jos Moodle on sinulle jo tuttu, mutta kurssialueen kehittäminen omin neuvoin tuntuu työläältä tai hankalalta, tule ohjattuun Moodle-työpajaan. Työpajassa käymme yhdessä läpi Moodlen toiminnallisuuksia osallistujien toiveiden mukaan ja jäsennämme kurssin verkkotyöskentelyä mielekkääksi. Vetäjänä Anni Rytkönen, Opetusteknologiakeskus.

Työpaja on suunnattu opettajille, joilla on Moodle tutuksi -kurssin suoritus tai vastaavat tiedot sekä alkamassa kurssi, jolla hyödynnetään Moodlea. Uusien verkko-opettajien kannattaa ensimmäiseksi käydä Moodle tutuksi -kurssi tai Moodlen perusteet.

Työpajan osallistujille lähetetään lähempänä työpajaa kysely tarkemmista toiveista ja tarpeista, jonka pohjalta tarkennamme sisältökuvauksen, Työpajan otetaan enintään 10 osallistujaa, jotta jokaiselle jäisi mahdollisuus saada myös yksilöllistä ohjausta oman kurssinsa rakentamiseen liittyen.

Ilmoittautuminen 17.08.2010 mennessä ALMAn Henkilöstön kehittäminen ja koulutus -kanavan koulutuskalenterin kautta tai sähköpostilla outi.valkama (at) helsinki.fi. (Myös sähköpostitse ilmoittautuneet lisätään koulutusjärjestelmään, jolloin tiedot osallistumisesta löytyvät kunkin koulutustiedoista.)