Moodlea elokuussa

Elokuun lopulla Viikissä järjestetään Moodlen peruskurssi ja työpaja omien kurssien valmisteluun.

Moodlen perusteet 23.8.2011 klo 9.15 – 11.45 Infokeskus Koronan atk-luokassa 138

Kurssin tavoitteena on saada käsitys Moodlen mahdollisuuksista opetukselle ja perustiedot Moodlen käyttöliittymästä. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja pystyy itse rakentamaan kurssialueen Moodleen hyödyntäen yleisimpiä toimintoja ja saa pohjatiedot, joiden avulla hän pystyy jatkamaan itsenäisesti Moodleen perehtymistä.

Moodlen perusteissa tutustutaan käyttöliittymään ja harjoitellaan kurssialueen rakentamista. Kurssilla käydään läpi käyttöliittymän logiikka, kurssin asetukset ja Moodlen yleisimmin käytetyt toiminnot, eli tiedostojen tuominen ja luominen, keskustelu- ja uutisalueet ja tehtävien luominen. Kurssien valmistelua voi jatkaa torstain työpajalla (muista ilmoittautua myös työpajaan ajoissa). Ilmoittautuminen viimeistään 15.8.

Moodle-työpaja 25.8.2011 klo 9.15 – 11.45 Infokeskus Koronan atk-luokassa 170

Jos Moodle on sinulle jo tuttu, mutta kurssialueen valmisteleminen opetukseen omin neuvoin tuntuu työläältä tai hankalalta, tai olet epävarma jonkin asian toteutuksesta, tule ohjattuun Moodle-työpajaan. Työpajassa käymme yhdessä läpi Moodlen toiminnallisuuksia osallistujien toiveiden mukaan ja rakennamme osallistujien kurssialueita.

Työpaja on suunnattu Viikin tiedekuntien opettajille, joilla on Moodle tutuksi -kurssin suoritus tai vastaavat tiedot sekä alkamassa kurssi, jolla hyödynnetään Moodlea. Uusien verkko-opettajien kannattaa ensimmäiseksi käydä Moodle tutuksi -kurssi tai Moodlen perusteet.

Työpajaan otetaan enintään 12 osallistujaa, jotta jokaiselle jäisi mahdollisuus saada myös yksilöllistä ohjausta oman kurssinsa rakentamiseen liittyen. Ilmoittautuminen viimeistään 17.8.

• Koulutukset on tarkoitettu Viikin tiedekuntien opettajille.
  • Ilmoittautuminen HENKKA koulutuskalenterin kautta (vaatii kirjautumisen Almaan) tai suoraan kouluttajalle.
  • Kouluttajana / vetäjänä Outi Valkama, mmtdk. S-posti etunimi.sukunimi@helsinki.fi

Tervetuloa!