Viklo 1/2019 Tule työstämään itsearviointi- ja vertaisarviointikriteerejä

Tervetuloa VIKLO -opettajakahvilaan ke 3.4. klo 14-16!

AIKA: keskiviikkona 3.4. klo 14.15-16.00 (kahvitarjoilu alkaa 14.00)

PAIKKA: Biokeskus 3, sali 2402

Tule kuulemaan ja keskustelemaan osaamistavoitteista ja opiskelijoiden
itsearvioinnista sekä laatimaan yhdessä arviointimatriiseja Viikin
kampuksen muiden opettajien kanssa! Pedagogiset yliopistonlehtorit Jokke Häsä, Henna Asikainen sekä itsearvioinnin asiantuntija Johanna Rämö antavat käytännön vinkkejä osaamistavoitteiden määrittelystä sekä itsearvioinnin toteuttamisesta.

Jokke ja Johanna ovat tutkineet itsearviointia matematiikan opiskelijoilla ja kehittäneet nk. DISA-itsearviointimallin. Henna on puolestaan tutkinut mallia Bio- ja ympäristötieteellisessä tiedekunnassa. Mallissa keskeisellä sijalla ovat selkeästi laaditut ja oppimista tukevat osaamistavoitematriisit. Näitä voi itsearvioinnin lisäksi hyödyntää mm. vertaisarvioinnissa, kurssin tieto- ja taitosisältöjen suunnittelussa sekä yleisten asiantuntijataitojen tekemisessä näkyväksi opiskelijoille.

Lisäksi tilaisuudessa esitellään uutta digitaalista DISA-työkalua, jonka avulla kurssin osaamistavoitematriisin ja siihen liittyvien itsearviointilomakkeiden luominen sujuu kätevästi.

Tilaisuus on suomeksi.

Ilmoittaudu kahvitarjoilua varten lomakkeella viimeistään sunnuntaina 31.3. alla olevalla elomakkeella:

Ystävällisin terveisin,

Viikin pedagogiset yliopistonlehtorit Jokke, Henna ja Nina sekä
itsearvioinnin tutkija Johanna matematiikan ja tilastotieteen osastolta