VTT Maija Jäppisestä sosiaalityön käytäntötutkimuksen apulaisprofessori

Helsingin yliopiston rehtori on päättänyt valtiotieteellisen tiedekunnan esityksen mukaisesti, että sosiaalityön käytäntötutkimuksen apulaisprofessorin (assistant professor) tehtävään otetaan VTT Maija Jäppinen viiden vuoden määräajaksi. Jäppinen aloittaa tehtävässä huhtikuussa 2021.

Jäppinen on työskennellyt sosiaalityön käytännönopetuksesta vastaavana yliopistonlehtorina HY:ssa ja toiminut myös Heikki Waris -instituutissa. Hän odottaa uuden tehtävän alkua innolla: ”Käytäntötutkimuksen apulaisprofessuuri tarjoaa upean mahdollisuuden tehdä yhteiskunnallisesti vaikuttavaa sosiaalityön tutkimusta yhteistyösuhteissa pääkaupunkiseudun käytännön toimijoiden kanssa. Haluan vahvistaa erityisesti moninaisuuteen, siirtolaisuuteen ja ihmisoikeuksiin liittyviä keskusteluja ja osaamista sosiaalityössä.”

Täytetty tehtävä on osa yliopiston vakinaistamispolkujärjestelmää (tenure track), jossa yliopisto palkkaa henkilön apulaisprofessoriksi (assistant professor) 3–5 vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen, jonka päättyessä henkilö voi edetä vakinaistamispolulla toiseen 3–5 vuoden määräaikaiseen apulaisprofessuuriin (associate professor). Menestyksekäs tutkija voidaan vakinaistaa lopulta professoriksi.

Instituutti onnittelee lämpimästi Maijaa valinnasta!

Kuva: Harry Lunabba