Se eka kerta

Aamu alkoi sumuisena. Niin sään puolesta, kuin omalta kohdalta. Kymmenen tuntia töitä takana ja yleensä suuntaan tässä vaiheessa suoraan sänkyyn. Tänään kuitenkin voimarokkia kännykästä ja kohti keskustaa!

Kaupunki vasta keräsi itseään yön jäljiltä ja huomasin, että en tiedä yhtään paikkaa suoralta kädeltä, joka seitsemän aikaan lauantaiaamuna palvelisi kofeiinin janoista vaeltajaa. Päätin suunnata kohti Fabianinkatua ja katsoa mitä löytyy. Sumu ja auringonnousu sai Helsingin näyttämään upealta!

Mikonkadun ja yliopistonkadun kulmasta n. klo 7:20

Kluuvissa oli Alepa auki ja kahvi kourassa, leipä kainalossa päätin suunnata Yliopiston päärakennukselle ja nauttia evääni aamua ihastellen. Ei mennyt kauaa, kun tuttuja kasvoja rupesi ilmestymään ja herrasmiehen pienoisella avustuksella löysin oikean salinkin.

Vaikka olen aina ollut kiinnostunut filosofiasta, en olisi ikinä uskonut, että luennolla istuminen voisi tuntua näin oikealta . Olen viihtynyt koulussa joskus enemmän, joskus vähemmän innokkaana, enkä ollut yhtään varautunut fiilikseen joka tulee, kun kuuntelee oikeasti itseään kiinnostavaa aihetta! Mieletöntä!

Kuunnellessa aukeni myös hiukkasen enemmän, mitä opiskelu tulee vaatimaan. Pääpaino on itseopiskelussa ja kalenteriin pitää aurata aikaa. Ilmoittauduin tenttiin (hui!), lainasin oheislukemiston E-kirjana, odotan materiaalin ilmestymistä intraan ja kertaan mitä tunnilla käytiin. Onneksi tuli lukion opit juuri kerrattua. Kaipa homma toimisi ilmankin, mutta apua siitä oli.

Luennon jälkeen päässä pyöri ja mieli oli pirteä, mutta kotona ei montaa sekuntia mennyt kun uni voitti. Noin kuusi tuntia unta ja takasin töihin. Kiitos C8H10N4O2:n ihmeen, olen vieläkin hereillä ja näyttää epäilyttävästi siltä, että jaksan aamuun asti! Sunnuntaina meinasin nukkua hyvin, syödä hyvin, hengata perheen kanssa ja yöllä töissä lukea Descartesia. On ollut kyllä hieno viikko!

-Sisko-

3 Replies to “Se eka kerta”

1. Wau! Hienoa saada uusia bloggaajia ja opiskelijoita avoimeen yliopistoon! Tervetuloa joukkoon Sisko! 🙂 Hienon kuvan julkaisit. Mukavaa seurata sinunkin opiskeluitasi, mitä sinulle kuuluu. Joskus olisi hauska saada meidän bloggaajien yhteinen tapaaminenkin aikaiseksi jossain, jonne myös blogiemme lukijat, muut opiskelijat voisivat saapua. Tsemppiä opiskeluun!

2. Kiitos kiitos 🙂 Tapaaminen kuulostaa hauskalta idealta! Kunhan tämä alun myllerrys loppuu ja aika löytää oikeat uomansa, pitää saada sellainen järjestetyksi. Luin ennen opiskelun alkua teidän muiden blogeja valaakseni itseeni uskoa siitä, että kyllä Avoimessa hengissä selviää ja aikaa on sille muullekki elämälle. Auttoi paljon, joten kiitokset teille! 🙂 Aurinkoista syksyn jatkoa!

3. Kiitoksia palautteesta Sisko, mukava kuulla, että blogimme valaa uskoa opintoihin. Se on tarkoituskin. Palaillaan tapaamiseen myöhemmin. 🙂 Toivottavasti mahdollisimman moni teistä lukijoista rohkaistuisi tulemaan mukaan tänne keskusteluun. Kommentteja blogeihimme kaivataan! 🙂

Comments are closed.