Tapaaminen Inkeri Salonharjun kanssa 15.10.2010, Pia ja Mikko
Kaisa-kirjastolle on perustettu oma markkinointiviestintäryhmä, jonka tehtävänä pohtia myös varainhankintaa. Mukana ryhmässä Kaisa Sinikara, Inkeri Salonharju, Jussi Omaheimo ja kampuskirjastojen johtajat.
Kirjasto on määritellyt hankkeen keskeisiksi kohderyhmiksi: 1. opiskelijat, 2. kirjaston toimialaan liittyvät asiantuntijat, 3. kirjaan, kustantamiseen, kommunikaatioon, oppimiseen liittyvä elinkeinoelämä ja säätiöt. (Täydennetään listaa Sari Lindblom-Ylänteen kanssa)
Mitä tehdään syksyllä?
– Hankkeen kiteytysilmoitus Helsingin Sanomissa elo-syyskuun vaihteessa
– Yritetään saada samoihin aikoihin myös hankkeen banner yliopiston pääsivulle ja ilmoitus yliopistolehteen sekä planssi kaisaniemeen (metrotaso, entinen anttilan sisäänkäynti)
– Muutan maailmaa -näkyvyys kirjaston ständillä avajaiskarnevaaleissa: tuodaan esiin materiaaleissa: tehdään kiteytysesite, karkkia, juliste jne
– Järjestetään sidosryhmätilaisuus opiskelijoille lokakuussa opiskelijakirjaston vuosipäivän tienoilla 23.10. Esitellään uutta kirjastoa opiskelijoille ja kutsutaan heidät vahvasti mukaan kirjaston suunnitteluun ja palveluiden kehittämiseen. Pyritään myös innostamaan mukaan varainhankintaan hankkeen hyväksi. Tehdään pp-esitys kiteytyksen pohjalta muutan maailmaa ilmeellä.
– Järjestetään Helsinki Insight -tapahtuma kirjaston varainhankinnan kohderyhmille syyskuussa, kutsut muutan maailmaa ilmeellä, ajoitus lähettämiselle ilmon kanssa. Ohjelmarunko jo pitkällä
Muita asioita
– Opiskelijakirjaston historia, kirjoittajana Hanna Kuusi, ilmestyy alkuvuonna 2011
– Ideoinnissa myös avajaisnäyttelyn teema ja yhteistyökumppanit kirjaston uuteen näyttelytilaan syyskuussa 2012
– World Design Capital -hankkeeseen osallistumisen suunnittelu