Filosofit voittivat jälleen teologit

Dilemman perinteikäs jalkapallojoukkue FC Premissi (joidenkin lähteiden mukaan myös FC DilDo) voitti teologien TYT-Belsebulsin murskalukemin 3-2. Voitollaan filosofit jatkoivat pitkää ja maineikasta perinnettä, joka alkoi jo auvoisina antiikin aikoina: FC Premissin manageri Otto Lindergborg kommentoi voittoa mm. seuraavasti:

“Dilemma voitti ensimmäisen ottelunsa Belsebubeja vastaan 3-2
ja osoitti miksi filosofia aikoinaan itsenäistyi uskonnosta (vaikka järjen
käyttö uskonnon ohella olikin tavallista keski-ajan skolastikkojen
piirissä , uskon asioita pyrittiin selvittämään järjen avulla jotta Jumalan
sana ei vaikuttaisi ainoastaan ilmoitusluonteiselta asialta, ei voida silti
sanoa sen olleen itsenäisessä asemassa uskontoon verattuna. Monet
vaikutusvaltaiset skolastikot yhtyivätkin lausahdukseen: ‘Uskon jotta
ymmärtäisin’); filosofia on vaikutusvaltaisempaa kuin teologia.”

FC Premissin voitokas taival yliopiston jalkapallosarjassa jatkuu Töölön pallokentällä keskiviikkona klo. 13.00, jolloin se kohtaa ensin oikeustieteilijöiden Työväen nyrkkeilijät ja sen jälkeen kansantaloustieteilijöiden KTTO2000B:n. Sekä oikeustieteilijät että kansantaloustieteilijät ovat olleet jo iät ja ajat akateemisessa maailmassa filosofien pilkan kohteena, joten saman perinteen odotetaan jatkuvan myös jalkapallokentällä.

Dilemma ry:n puheenjohtaja Lauri Kallio kommentoi tilannetta totuttuun tapaansa: “Loistavaa!”