Dilemman jäsenrekisterilomake

Käykää ihmeessä täyttämässä Dilemman jäsenrekisterilomake ja liittykää virallisesti ainejärjestöömme! Dilemman sääntöjen mukaan jäsenrekisterilomakkeen saavat täyttää filosofiaa pää- tai sivuaineekseen lukevat opiskelijat.

Pääaineopiskelijat:
Käytännöllisen filosofian opiskelijat täyttävät lomakkeen normaalisti, raksivat itsensä Dilemman jäseniksi sekä halutessaan myös valtiotieteellisen tiedekuntajärjestö Kannunvalajat ry:n tai Politicus rf:n jäseneksi.

Teoreettisen filosofian ja filosofin opiskelijat taas hyppäävät Kannunvalajat ry.:n ja Politicus rf:n liittymiskohdat yli ja raksivat lomakkeesta liittymisen vain Dilemman jäseneksi. Homma tapahtuu e-lomakkeella, jonka täyttäminen vie korkeintaan minuutin. Lomakkeeseen pääset klikkaamalla tästä.

Täyttäkää lomake heti, tehkää päivän hyvä työ! Vaikka vain luontaisen uteliaisuutenne tähden.

Sivuaineopiskelijat:
Vastatkaa alla oleviin kysymyksiin ja lähettäkää ne Dilemman puheenjohtajalle Jutta Sarhimaalle (jutta.sarhimaa@helsinki.fi), niin pysytte Dilemman jäseninä!

Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia:

HENKILÖTIEDOT

Sukunimi*:
Etunimet*:
Kotipaikka*:
Puhelinnumero:
Sähköpostiosoite*:
Sukupuoli:
OPISKELUTIEDOT

Filosofian opintojesi aloitusvuosi*:
Pääaine*:
AINEJÄRJESTÖT

Tällä lomakkeella liityt muun kuin oman pääaineesi ainejärjestöön.

Haluan liittyä seuraavan ainejärjestön jäseneksi*: Dilemma ry.
Lisätietoja: Jäsenrekisteri on herättänyt paljon kysymyksiä koskien filosofian sivuaineopiskelijoita. Dilemman sääntöjen mukaan ainejärjestöömme kuuluvat automaattisesti kaikki pää- ja sivuaineopiskelijat, mutta Kannunvalajien ylläpitämä jäsenrekisteri ei salli sivuaineopiskelijoiden rekisteröitymistä.

Tälle on ymmärrettävä syy: Kaikilla valtiotieteellisen tiedekunnan alaisilla ainejärjestöillä on omat erikoisjärjestelyjä vaativat sääntönsä. Niiden kaikkien huomioonottaminen mutkistaisi jäsenrekisterilomaketta ja tekisi sen purkamisesta hankalaa.

Siispä rekisterin ylläpitäjä on antanut ainejärjestöille luvan kerätä sivuaineopiskelijoidensa yhteystiedot manuaalisesti. Tiedot ovat luottamuksellisia ja ne syötetään suoraan Exceliin.

Tarkempia tietoja jäsenrekisterilomakkeen tarkoituksesta:
Valtiotieteellisen tiedekunnan järjestöillä jäsenrekisteri on tähän asti ollut olemassa vain Kannunvalajat ry:n paperiversiona. Nyt siirrymme nykyaikaan ja samalla rakennamme alusta uuden luetteloinnin. Tähän on kaksi painavaa syytä:

1) Yhdistyslaissa (26.5.1989/503) lukee, että “Yhdistyksen jäsenistä on hallituksen pidettävä luetteloa. Luetteloon on merkittävä kunkin jäsenen täydellinen nimi ja kotipaikka. (30.12.1992/1614)”. Tätä pykälää on de facto noudatettu epätäydellisesti, joten kaikkien vanhojenkin jäsenten on täytettävä jäsenhakemus uudelleen.

2) HYYn säännöissä järjestöille lukee, että “Järjestön hallituksen on pidettävä järjestön jäsenistä luetteloa, josta tulee ilmetä kunkin jäsenen täydellinen nimi.” Samoin perustein kuin yllä on kaikkien täytettävä jäsenhakemus uudelleen.

Järjestöjen HYYltä saatavat toiminta-avustukset ovat riippuvaisia jäsenrekisterin tarkkuudesta. Vuoden 2007 toiminta-avustushakemukset palautetaan helmikuun alussa, jolloin rekisterin tulisi olla mahdollisimman valmis. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että kaikki käyvät täyttämässä lomakkeen.

Jäsenrekisteriä ylläpitää Kannunvalajat ry:n hallitus, eikä tietoja luovuteta mihinkään muuhun käyttöön. Ainoastaan ainejärjestöt saavat listauksen omista jäsenistään.

Palautteen lomakkeesta voi antaa osoitteeseen (kannu-hallitus@helsinki.fi).

One thought on “Dilemman jäsenrekisterilomake”