Hallituksen 2/2011 kokouspöytäkirja

Aika: 27.1.2011, 16:00
Paikka: Mannerheimintie 5A, 3. kerros, Marx -kokoushuone

1. Kokous avataan 16:06. Läsnä ovat Niko, Erik, Vesa, Martti, Niina, Matti Petteri, Anna, Mattias, Antti, Julian, Anni, Pieta, Suvi.

2. Vastuualuetehtävistä

i. Yleistä

Hallitus selkeytti vastuualueiden hoitoon liittyviä seikkoja.

Kahvihuoneen huoltoon ei nimitetä ketään eri päätöksellä. Katsotaan, että kukin tahollaan voi päivittää valikoimia nähdessään tarpeelliseksi.

Opintovastaavat hoitavat kommunikoinnin oppiaineestaan omatoimisesti.

Taloudenhoitajalle siirretään kassalipas sekä pankkitunnukset 2. vuosikokouksen jälkeen.

ii. Dilemman avaimet

Dilemmalla on yksi postilaatikon avain ja yksi Uuden ylioppilastalon tilojen avain. Päätetään, että puheenjohtaja hallinnoi avaimia ainakin toistaiseksi.

iii. Käteisvarat

Hallitus pohti käteisvarojen haltijoita. Kannatusta sai ajatus käteisvarojen pidosta sekä taloudenhoitajalla että kustakin tapahtumassa vastuussa olevalla henkilöllä. Käytännöllisyysperiaate voidaan ottaa huomioon.

Päätettiin pitää arvio käteisvarojen suuruudesta kulkemassa itse lippaan mukana.

3. Väittelyt ja väittelykisat: Nuorten Voima ja yhteistyö

Selvitetään Nuorten Voiman saaman väittelykoulutukseen tarkoitetun tuen merkitys Dilemman kannalta. Yhteistyömahdollisuutta ja asiaa ylipäänsä tutkitaan.

Hallituksella on orastavaa mielenkiintoa väittelytuomarointi- ja väittelykoulutusmahdollisuuksiin lukiolaisille; molemmat hyötyisivät.

4. Tiedotus

i. Dilemman muistitikku

Päätetään hankkia Dilemmalle muistitikku, johon kerätään sähköisiä dokumentteja toiminnasta, esimerkiksi pöytäkirjoja, toimintakertomuksia sekä -suunnitelmia ja tilinpäätöksiä.

ii. Kotisivu ja yhteystiedot

Kaikkien hallituslaisten sähköpostiosoitteet lisätään kotisivuille ja lisäksi harkinnan mukaan kerätään myös eri oppiaineiden kannalta oleellisten luottamustoimien henkilöiden yhteystietoja.

iii. Dilemman postilokerot

Tällä hetkellä Dilemmalla on kolme postilaatikkoa. Jatkossa postia pyritään ohjaamaan käytännöllisen filosofian oppiaineen käytävällä olevaan postilaatikkoon, joka on sijainniltaan otollisin sekä lukollinen.

5. Toimintasuunnitelma

Hallitus tekee toimintasuunnitelman yhdessä 11.2. 16 alkaen myöhemmin ilmoitettavassa paikassa. Tätä edeltää kaksi tiedotustilaisuutta (HYAL ja HYY), joihin hallituslaisia osallistuu. Sähköpostiin tulee vanhoja toimintasuunnitelmia ja vastaavia dokumentteja tutustuttavaksi.

6. Opintoasiat

Käytännöllisessä filosofiassa tenttikirjojen muuttumisesta sekä säilymisestä on tutkintouudistusten myötä kyselty toivomuksia. Oppiaineen puolesta on ehdotettu tilaisuutta oppiaineen sekä opiskelijoiden tapaamisiseen opintoasioihin liittyen; ajatus saa kannatusta.

Valtiotieteellinen tiedekunta järjestää kyselyn opinto-ohjaukseen liittyvistä toiveista Kannunvalajien aiemman kyselyn huonon palautteen vuoksi.

Dilemmaa tarvitaan abi-infon diojen läpikäymiseen filosofian osalta.

7. Talous: Kuitti- ja maksukäytännöt

Todetaan muistutukseksi, että kuitin tarvitsee hakiessaan Dilemmasta aiheutuneita kuluja hyvitettäväksi.

8. Tulevat tapahtumat

i. Kuppalajuhlistukset

Seuraava Kuppala-tapahtuma pidetään 6.2., teemana on Yllätys. tällä kertaa tapahtuma järjestetään yhteisvastuuna. Mainosviestin listalle sekä Facebookiin hoitaa Pieta.

ii. Sunnuntaibrunssi

Uumoillaan pidettäväksi maaliskuussa.

iii. Kulttuuriekskursio

Järjestetään kulttuuriekskursio Kulttuurien museoon 18. 2., sillä kohde on menossa kiinni sekä se on ilmainen. Niko vastaa järestelyistä. Tiedotus tapahtuu Dilemma-listalla sekä Facebookissa.

Harkitaan käytännön jatkamista, jos se saa kannatusta. Museoiden lisäksi mahdollisia kohteita ovat konsertit (mm. Sibelius-akatemian opiskelijakonsertit), teatteri ja vastaavat.

iv. Alina-salivaraus 16.2.

Tapahtuma järjestetään sitseinä. Päävastuussa on Anni, avustamassa Niko.

v. Mökkiviikonloppu

Tehdään tiettäväksi, että Dilemman nimissä on varattu mökki. Filosofian Akatemia Oy järjestää dilemmalaisille rennon filosofisen mökkiviikonlopun ilmaiseksi. Frank Martela saapuu myöhempään kokoukseen suunnittelemaan tarkemmin hallituksen kanssa.

9. META

10. Mistä sovittiin

Matti Petteri hankkii muistitikun; siirtää kotisivujen postiosoitteen toiseksi ja päivittää sähköpostiosoitteet; ottaa yhteyttä Nuorten voimaan ja selvittää väittelyteemaa.

Pieta hoitaa Kuppalan mainostuksen.

Niko järjestelee 1. kulttuuriekskursiota.

Anni järjestää sitsejä.

11. Seuraava kokous: 10.2. klo 16-18, paikka ilmoitetaan myöhemmin