204. Sukupuoli ja kehitys (5op)

Tavoite

“Opintojakso perehdyttää opiskelijan kansainväliseen keskusteluun sukupuolen roolista ja merkityksestä sekä yhteiskunnallisessa kehityksessä että kehitysyhteistyössä.”

“Jakso käsittelee sukupuolitutkimuksen peruskäsitteitä, naiset ja kehitys

One thought on “204. Sukupuoli ja kehitys (5op)”

1. Hei!

Minun mielestäni tämän kurssin ilmoittautumisessa pääaineopiskelijat tulisi laittaa etusijalle. Itse en päässyt kurssille, vaikka olin odottanut ko. kurssin alkua innosta puhkuen jo ainakin kolmen kuukauden ajan. Syy oli ilmoittautumisjärjestelmässä, joka otti kurssille kaiken maailman opiskelijoita tasapuolisesti ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kysynpähän vain, kuinka pääaineopiskelijoiden oletetaan valmistuvan tavoiteajassa, jos heille ei anneta (etuoikeutettua) mahdollisuutta osallistua haluamilleen kursseille? Luulisi kiireisillä opiskelijoilla olevan mielekkäämpää puuhaakin kuin kytätä netissä kurssien ilmoittautumisien alkua. Jos tähan esilletuomaani epäkohtaan ei tartuta mitä pikimmiten asian vaatimalla vakavuudella, niin tulevaisuudessa asioiden saamaa negatiivista kehityskulkua voi olla enää vaikeaa ellei peräti mahdotonta muuttaa.

T: tuohtunut kolmannen vuoden pääaineopiskelija