203. Johdatus yhteiskuntatieteiden teoriaan ja metodologiaan (5op)

“Kurssi antaa opiskelijalle yleiskuvan yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden teorioista ja metodeista, joita kehitysmaatutkimuksessa voidaan käyttää. Kurssin käytyään opiskelija osaa suuntautua kannaltaan relevantimpiin menetelmiin ja ymmärtää niiden yhdistelemisen mahdollisuudet ja rajoitukset. Kurssi koostuu yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden teorioiden ja menetelmien esittelystä sekä menetelmien yhdistämistä ja monitieteisyyden mahdollisuuksia käsittelevästä keskustelusta.”

One thought on “203. Johdatus yhteiskuntatieteiden teoriaan ja metodologiaan (5op)”

1. Mulle jäi vähän hämäräksi, mihin seminaarissa haluttiin keskittyä, koska lopulta seminaari oli pääasiassa katsaus kuuluisiin sosiologeihin/yhteiskuntatieteilijöihin. Asiaa tuli vähän sieltä täältä, eikä sitä tieteenfilosofiaakaan sitten alkuistuntojen jälkeen paljon käsitelty.