Emma Goldman: Bibliografia

Bibliografia

Goldmanin teosten luettelo, kuukausittain etenevä elämäkerta sekä tietoja Goldman-tutkimuksista: The Emma Goldman Papers.

Goldmanin uudelleenjulkaisuja ja kokoelmateoksia

Goldman, Emma
1970. The traffic in women and other essays on feminism. Albion: Times Change Press.
1986. Red Emma speaks: selected writings and speeches, comp. and ed. by Alix Kates Shulman London.
1988. Living My Life, Volumes I-II. London: Pluto Press.

Käännöksiä ruotsiksi

Goldman, Emma
1924. Mina två år i Ryssland. Övers. Eugéne Albán. Stockholm: Bonnier.
1980. Den dansande agitatorn.
1989. Anarkistiska minnen. Urval och efterord av M.Helm, S.Almqvist, övers. Göteborg: Korpen.

Tutkimuskirjallisuutta

Cook, Blanche Weisen
1977. ”Female Support Networks and Political Activism: Lillian Wald, Crystal Eastman, Emma Goldman,” Chrysalis 3 (1977): 43-61.
Deutelbaum, Wendy
1986. Epistolary Politics: The Correspondences of Emma Goldman and Alexander Berkman, Prose Studies 9/1.
Drinnon R. & N Person
1982. Rebel in paradise; a biography of Emma Goldman. Chicago: University of Chicago Press.
Falk, Candace
1990 [1984]. Love, Anarchy and Emma Goldman. A Biography. London: Rutgers University Press, revised edition.
1995. Emma Goldman: A Guide to her Life and Documentary Sources. Virginia: Chadwyck-Healey.
Haaland, Bonnie
1993. Emma Goldman: sexuality and the impurity of the state. Montréal; New York: Black Rose Books.
Solomon, Martha
1987. Emma Goldman. Boston: Twayne Publishers.
Wexler, Alice
1984. Emma Goldman. An Intimate Life. London: Virago.

Kirjoittaja: Anna Rotkirch