Posteripäivä – Ryhmä 6 (Kulttuuri)

Kolmantena oppimistehtävänä meidän tuli luoda omasta tutkimusaiheestamme posteri, jolla esitimme muille ryhmille aiheemme. Saimme nopeasti kaikkia miellyttävän ajatuksen toteuksesta. Päädyimme käyttämään canva.com -sivustoa ja lopputuloksesta tuli mielestämme ajatuksia herättävä sekä provosoiva.

Koemme että ryhmässämme on hyvä tekemisen meininki ja se näkyy tuotoksissamme. Kärnä-Behmin tutkimuksen yhtenä ydinajatuksena oli käsitteiden avaaminen ja representoimme sitä posterissamme. Kirjasimme ylös väitöskirjaa apuna käyttäen keskeisimmät käsitteet ja valmistauduimme selittämään ne muille ryhmille. Valitsimme pinkin taustan ja naishahmon edustamaan stereotyyppistä ajatusta käsityöstä ja toivoimme sen herättävän ajatuksia sekä keskustelua.

Posterin esittelyssä aihe poikikin mielenkiintoisia mielipiteitä käsityöstä käsitteenä sekä sen nykymerkityksestä. Keskustelu ohjautui nopeasti käsityön sukupuolittuneeseen kulttuuriin   ja saimme jatkoa ajatellen uusia kiinnostavia näkökulmia etenkin varhaiskasvatukseen.

One Reply to “Posteripäivä – Ryhmä 6 (Kulttuuri)”

  1. Moikka!

    Tosi siistiä, että keksitte käyttää canva.com -sivustoa kolmannessa oppimistehtävässä. Vaikka me kaikki ei sitä oltu silloin kuuntelemassa, kun kerroitte teidän aiheesta, niin olemme kyllä kanssanne samaa mieltä, että posterinne on ajatuksia herättävä ja provosoiva.
    Luettuamme tämän blogipäivityksen, jäi nyt hieman harmittamaan, ettei oltu kuuntelemassa teidän esitystä. Olisi ollut mukava kuulla muiden mielipiteitä aiheestanne ja saada paremmin auki posterinne keskeiset käsitteet. Olisitte esimerkiksi voineet avata blogissa vielä enemmän, millaista keskustelua posteri herätti. Muuten pohditte kyseisessä blogipäivityksessä monipuolisesti päivän tapahtumia ja tunnelmia. Kuva posterista havainnollistaa hyvin tekstiä. Tosi kiva myös kuulla, että ryhmässänne on ollut hyvä tekemisen meininki.

    Ryhmä 2 (Katariina, Milla ja Aida)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *