Kuvapankki

1. Opetuskerralla piirtimien käyttöä laajoissa, vapaissa kaarissa. Myös selkä paperiin päin ja silmät kiinni!
Teimme vielä rintaneulat piirroksemme pohjalta.
Tämä kuppi on piirretty mallista – katsomatta paperiin!
Pintoja tutkimassa. Värittämällä erilaisten pintojen rakenteet esiin: kaiutin, pahvilaatikko, taulusieni, patteri… Taustalla seuraavan työn , ”elävän kissan piirrustus” luonnoksia.
Grafiikan merkinnät Tpl’a 1/3ja teoksen nimi, tekijän nimikirjoitus ja vuosi.
Oikean puoleinen on Monotypia; vain kerran painettava kuva. Aiheena kohtaaminen kissan kanssa. Vasemmanpuoleinen on tehty solumuovipainannalla.
Kissa, joka oli mallina.
Press Print solumuovipainantaa, värien vaihtelua.
Luonnos kissan rakastamien laturien (kannelliseksi) säilytysastiaksi.
Savea tunnustellaan, sitä voi muovailla, pyörittää, liittää osia, kovertaa peukalot keskellä savipalaa. Saven pintaan voi muotoilla eläinmäisen muodon.

Kiasman esitteestä otettu kuva näyttelystä ”meno-paluu”
Aistihavaintotehtävä
Kiasmassa ”värikylvyssä” silmät kiinni. Kuva on otettu hämärässä, hiukan sumea sekin. Joulua ennen teimme vielä liikuntaan integroivan tehtävän, joka on PDF-muodossa, eikä sitä pysty liittämään blogiin.
Ryhmätyönä tehdä kolme erilaista violettiä. Ei ollut kovin helppoa, helposti tuli rusehtavaa.
Väriympyrä.
Ryhmämme harjoitus vesivärimaalaustekniikoista.
Kuulamaalaus. Pyörivä kuula levittää värin kun alustaa kallistellaan. Maali saisi olla aika paksua että se tarttuu kuulaan hyvin.
Kuvassa tutkitaan muotoja ja viivoja.
Lopullinen versio Soldan Brofeldtin (1898) teoksesta Pojat luodolla.
Helposti toteutettava näyttävä tekniikka havainnointipäiväkodista. Lapsi laittoi maalauksen päälle muovikalvon, josta tuli kuivuessa maalaukseen marmorimainen pinta.
Opintokäynti Educa-messuilla. Messukeskus oli täynnä väkeä.
Älyvaatteisiin on tällaisia vempaimia, joihin voi ohjelmoida erilaisia toimintoja ja ommella koristamaan vaatteita.
Teimme kestävästä kehityksestä animaation.
Pidimme ryhmätuokion Scratch-jr -ohjelmoinnista. Kuvassa on Scratchin selainversio, jossa on samantapainen toimintamekanismi kuin Jr:ssä.
Teimme pienen elokuvan Mediaa kaikkialla- osuudessa. Aluksi osa ryhmästä rakensi lavasteet.
Tarinaryhmä kirjoitti tarinan ja hahmoryhmä muotoili siihen sopivat hahmot.
Tarina kuvattiin Ipadilla. Äänet tehtiin jälkikäteen.
Viimeinen ryhmäkerta, jolle en päässyt. Tein Blogiin oman artikkelin nimeltä ”ympäristö, rakennukset ja muotoilu” korvaavana tehtävänä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *