Kirjastolaiset kouluttivat kielikeskulaisia tiedonhaussa (Tutkimusseminaari 26.2.2015)

Helmikuun tutkimusseminaari kokoontui Kaisa-talon ATK-luokassa, missä kirjaston informaatioasiantuntijat Kati Syvälahti ja Leo Näreaho opastivat kielen oppimisen ja opetuksen alan tiedonhaussa. Tarjolla on hienoja, uusiakin resursseja tutkimuskirjallisuuden ja artikkeleiden etsintään. Meitä palvelee mahtava kirjasto tietokantoineen ja henkilöstöineen!

Lopuksi meitä rohkaistiin ja opastettiin RefWorks -viitteidenhallintajärjestelmän käyttöön ottamiseen. Itse tutustuin siihen  ensimmäisen kerran viitisen vuotta sitten, jolloin järjestelmä vaikutti vielä monimutkaisemmalta, enkä jaksanut ryhtyä. Vuosien saatossa RefWorksia on kehitetty selvästi käyttäjäystävällisemmäksi – houkutuin, ja perustin jo omani. Helpompaa kuin heinänteko!

Etkö päässyt paikalle tutkimusseminaariin? Täältä saat kootusti koulutusmateriaalit.            In English: Language Centre – information seeking session 260215