Maineprofessorin Pekka Aulan 10-vuotisjuhlaseminaarissa ei säästelty paukkuja

IMG_4540Helsingin yliopiston Menestys! -seminaarissa kuultiin mielenkiintoisia
ja ajankohtaisia puheenvuoroja siitä, millaisia eväitä yritykset
tarvitsevat menestyäkseen. Sosiaalisen median tuomat palvelut ja
nopeat viestintäkeinot ovat luoneet ennennäkemättömiä mahdollisuuksia
yrityksille, mutta myös haasteita. Yritysten toiminta on yhä
läpinäkyvämpää, kuluttajat ja sidosryhmät näpäyttävät pienimmistäkin
epäkohdasta, mutta myös palkitsevat. Yhteiskuntavastuu ja vastuullinen
viestintä ovat tärkeitä termejä yritysten ja organisaatioiden
jokapäiväisessä toiminnassa. Pekka Aula totesikin osuvasti, että
nykyisellä viestinnän kentällä tarvitaan pientä peräpeiliä ja suurta
tuulilasia. Koko ajan on oltava tietoinen omasta toimintaympäristöstään.

Palmenian järjestämässä tapahtumassa osallistujia aktivoitiin
vilkkaaseen keskusteluun kahvitauolla järjestetyn teematuokion
parissa. Maineen, ketterän viestinnän ja median lähestymisen
teemapöydissä puheensorina viittasi onnistuneeseen käytäntöön.
Seminaarin puheenjohtaja Heikki Hakala valotti osallistujia, miten
lähestyä mediaa tai mitä tehdä kun media lähestyy yritystä. Viestinnän
professori Leif Åberg kannusti aktiiviseen keskusteluun ketterän
viestinnän parissa ja Aula paukutti maineasioita.

Lahdessa pidetty seminaari keräsi kiitettävän joukon kiinnostuneita
kuulijoita, jotka saivat ajalleen vastinetta Pelicansin puheenjohtajan
Pekka Ilmivallan, Fazer konsernin viestintäjohtajan Leena Majamäen ,
Etelä-Suomen Sanomien päätoimittajan Heikki Hakalan ja viestinnän
professoreiden Leif Åbergin sekä Pekka Aulan inspiroivista esityksistä
ja puheenvuoroista.

Kirjoittaja Hanna Päivärinta, Verkkoviestinnän professuurihankkeen suunnittelija
Verkkoviestinnän professuurihanke