E-thesis on uudistunut!

This post is also available in: englanti ruotsi

Helsingin yliopiston digitaalisia opinnäytteitä julkaisevan ja tallentavan E-thesis-palvelun uudet verkkosivut julkaistiin 18.2. Ulkoasultaan täysin uudistuneilla sivuilla palvellaan aikaisempaa paremmin  gradujen ja väitöskirjojen tekijöitä. E-thesis tarjoaa myös väylän hakea ja selata avoimesti julkaistuja verkko-opinnäytteitä.

E-thesis-palvelussa uudistetaan helmikuun aikana verkkosivujen lisäksi gradujen tallennuslomakkeita ja suljettua opinnäytearkistoa, joka kerää talteen myös niitä opinnäytteitä, joille tekijä ei anna julkaisulupaa. Suljetun arkiston opinnäytteitä voi selata Keskustakampuksen pääkirjaston opinnäytekioskeilla.

E-thesiksessä on yli 4000 avoimesti saatavilla olevaa väitöskirjaa ja yli 3000 avoimesti saatavilla olevaa pro gradua. E-thesikseen on kerätty vuodesta 2006 alkaen myös kaikkien yliopiston väitöskirjojen tiivistelmät. E-thesiksessä tehdään vuosittain yli miljoona tiedostonlatausta. E-thesis on aloittanut toimintansa 1999. E-thesis-palvelua kehitetään ja ylläpidetään kirjaston verkkopalvelut-yksikössä.