Opiskelijoiden maksuton tulostus jatkuu

This post is also available in: englanti ruotsi

Tietotekniikkakeskuksen johtokunta on päättänyt, että nykyistä opiskelijoiden tulostuskäytäntöä jatketaan vuoden 2015 loppuun asti.

Mustavalkotulostus jatkuu opiskelijoille maksuttomana yleisten tietotekniikkatilojen erikseen merkityillä tulostimilla. Näillä tulostimilla voi tulostaa vain mustavalkoisena, eikä niillä voi kopioida tai skannata. Tulostus on sallittu vain opiskeluun liittyvissä asioissa.

Väritulostukseen, skannaukseen ja kopiointiin tarkoitetut Unigrafian monitoimilaitteet muuttuivat maksullisiksi 15.4. Näillä laitteilla voi tulostaa myös opiskeluun liittymätöntä materiaalia.

Yliopistolla jatketaan digitaalisen oppimisympäristön kehittämistä, jotta jatkossa esimerkiksi opintoihin liittyvät kirjalliset työt voi palauttaa sähköisesti ja opiskeluihin liittyvä tulostamisen tarve olisi mahdollisimman vähäistä.

Lisätietoa:

lista maksuttomista tulostimista: www.helsinki.fi/helpdesk/3255