Biomedicine goes Art Kaisa-talossa

This post is also available in: englanti

Biomedicine goes Art –taidenäyttely avautuu maanantaina 2.2.2015 Kaisa-talon näyttelytilassa pääkirjaston pääoven tuntumassa. Näyttely esittelee lääketieteellistä tutkimusta tavanomaisesta poikkeavalla tavalla ja pyrkii lisäämään kansalaisten ja tutkijayhteisön välistä vuoropuhelua.

Esillä on lähes 30 visuaalisesti näyttävää taideteosta, mm. mikroskoopin välityksellä otettuja kuvia solujen ja kudosten yksityiskohdista. Mukaan mahtuu myös valokuvataidetta sekä tieteellisiä piirustuksia ja maalauksia.

Taidenäyttely järjestetään osana Helsingin yliopiston ”Tarpeeksi terve” –teemakuukautta. Järjestäjinä ovat Helsingin yliopiston lääketieteellinen tiedekunta ja Suomen molekyylilääketieteen instituutti FIMM.