Kaisa-talossa kuvataan elokuvaa pe 10.3. aamupäivällä

Helsingin yliopistolla kuvataan maaliskuussa pohjoismaisena yhteistuotantona syntyvää draamaelokuvaa. Pääkirjastossa Kaisa-talossa on elokuvan kuvauksia kolmena päivänä: perjantaina 10.3. aamupäivällä sekä to-pe 23.-24.3. läpi päivän. Lisäksi kuvauspäiviä on muualla yliopistolla kuten Metsätalossa, Porthaniassa ja Porthanian lasisessa yhdyskäytävässä. Yliopiston tilat, myös Kaisa-talo, esittävät elokuvassa “kansainvälistä musiikkikorkeakoulua”.

Perjantaina 10.3. kuvataan asiakastiloissa Kaisa-talon 3., 4. ja 7. krs:ssa (katso lista kuvauspaikoista tarkemmin alla), to-pe 23.-24.3. pääsääntöisesti Kaisa-salissa ja 7. krs:ssa salin edustalla.

Kirjasto toimii normaalisti

Kirjasto toimii kuvausten aikana normaalisti. Lukupaikat ja ryhmätyöhuoneet ovat asiakkaiden käytössä erikseen merkittyjä tiloja lukuun ottamatta.

Asiakkaat voivat oleskella ja opiskella tiloissa tavalliseen tapaan, jos kuvausryhmän toiminta ja mahdollinen kuviin joutuminen ei haittaa.

Joissakin paikoissa asiakkaiden ja henkilökunnan kulku voidaan hetkellisesti katkaista ottojen ajaksi. Kun otto on ohi, kulku palautuu normaaliksi. Kuvausryhmä ohjeistaa asiakkaita paikan päällä. Noudatathan siis keltaliivisten kuvausryhmän jäsenten ohjeita!

Elokuvan crew:n tunnistaa keltaisesta liivistä
Noudatathan Kaisa-talossa kuvausryhmän ohjeita!

Perjantain 10.3. kuvausten kulku

Klo 8:00 Kuvausryhmä saapuu Kaisa-talon avautuessa ja rakentaa ensimmäisen kuvattavan kohtauksen settiä sisääntulokerroksen aulassa.

Klo 09.30 – 10.00 3. krs:n aulatila

Klo 10.15-11.00 7. krs:n asiakastila, äänitetään myös dialogia

Klo 11.15-12.15 4. krs:n asiakastila

Tämän jälkeen kuvausryhmä siirtyy kuvaamaan Gaudeamus Kirja & Kahvin liukuportaisiin ja Porthanian yhdyskäytävään.

Lisätietoja elokuvasta

Lainaus tuotantoyhtiön tiedotteesta:

“Tuotantoyhtiö Mjölk Movies kuvaa Paavo Westerbergin ohjaamaa kokoillan elokuvaa Viulististi Helsingin yliopiston tiloissa maaliskuun 2017 aikana. Elokuva on Yle:n ja Suomen elokuvasäätiön rahoittama ja tulee ensi-iltaa elokuvateattereihin helmikuussa 2018. Elokuva tullaan näkemään kotimaisissa ja phojoismaisissa elokuvateattereissa ja Ylen kanavilla. Elokuvassa näyttelee kotimaisia eturivin näyttelijöitä.

Viulisti on rakkaustarina, joka kertoo kunnianhimosta, luopumisen vaikeudesta ja unelmien tavoittelusta. Se on draamaelokuva intohimosta, seksuaalisuudesta, musiikista, petoksesta, vallasta, yksinäisyydestä ja nuoruuden palavasta voimasta. Se kertoo taiteilijan kutsumuksesta, ja niistä uhrauksista, joita klassisen musiikkimaailman huipulla työskentelevät ihmiset ovat valmiita tekemään.”

Elokuvaproduktio julkistetaan virallisesti vasta maaliskuun lopussa, jolloin myös työryhmät nimet, kuten näyttelijät, paljastetaan. Me Kaisa-talossa näemme toki vilauksen heistä jo aikaisemmin!