Tutkija, julkaise artikkelisi Taylor & Francisilla avoimesti – maksun hoitaa kirjasto

This post is also available in: englanti

Helsingin yliopiston tutkijoilla on mahdollisuus julkaista artikkelinsa avoimena kirjaston tuella Taylor & Francisin hybridi-lehdissä vuodesta 2017 alkaen. Tuki koskee vuodesta 2017 eteenpäin julkaistavia artikkeleita ja on voimassa toistaiseksi.

Tutkijalle  (corresponding author) ei aiheudu kustannuksia, sillä Helsingin yliopiston kirjasto maksaa open access -jäsenedun mahdollistaman alennetun kirjoittajamaksun.

Ohjeet artikkelin julkaisemiseen avoimena Taylor & Francisin lehdissä:

1) Taylor & Francis lähettää vastaavalle kirjoittajalle tiedon artikkelin hyväksymisestä ja ilmoittaa mahdollisuudesta julkaista artikkeli avoimena.

2) Kirjasto vahvistaa Taylor & Francisille APC-maksun käytön artikkeliin, jonka jälkeen tutkija voi valita T&F:n julkaisujärjestelmässä avoimen lisenssin. Jos lisenssiä ei valita, valikoituu lisenssiksi automaattisesti CC BY.

Lisätiedot ja kysymykset: openaccess-info[at]helsinki.fi
Tietoa kirjoittajamaksuista: http://libraryguides.helsinki.fi/oa/maksut