BrowZine – bläddra i bibliotekets e-tidskrifter enligt ämnesområde

This post is also available in: Finska Engelska

Kuvituskuva: BrowZineAlla e-tidskrifter som Helsingfors universitets bibliotek har beställt kan nu läsas i servicen BrowZine. BrowZine är en visuell tidskriftshylla för e-tidskrifter där du kan bläddra i och sortera e-tidskrifter enligt ämnesområde.

Bygg din egen tidskriftshylla

Med BrowZine kan behändigt du samla de viktigaste tidskrifterna och artiklarna inom ditt ämnesområde på din egen tidskriftshylla, där du alltid hittar dem vid behov.  Via din egen tidskriftshylla kan du beställa meddelanden om nya artiklar och du kan enkelt dela referenser från ditt ämnesområde med studenter, kolleger eller referenshanteringsprogram.

Du kan också ladda ner BrowZine som en applikation på din telefon eller datorplatta. Sedan kan du med fjärranslutning använda BrowZine var och när du vill. Du kan också ladda ner artiklar och spara dem i PDF-format, så att du senare kan läsa dem också utan anslutning till nätet.