Tule hiomaan aineistonhallintasuunnitelmasi kuntoon kevään DMPTuuli-työpajoihin!

This post is also available in: englanti

Haluatko opastusta tutkimusdatanhallinnan hyviin käytäntöihin ja parantaa aineistonhallintasuunnitelmaasi (DMP, data management plan) asiantuntijoiden ohjauksessa? Osallistu kevään DMPTuuli-työpajoihin!

DMPTuuli-työpajoissa paneudutaan tutkimusdatan hallinnan keskeisiin asioihin ja työstetään omaa aineistonhallintasuunnitelmaa. Työpajassa käydään läpi Suomen Akatemian huhtikuun hakuilmoituksen mukainen DMP-pohja (ks. Akatemian hakuilmoitukset kohdassa Tulossa hakuun). Aineistonhallintasuunnitelman täyttämiseen käytetään DMPTuuli-työkalua, ja palvelun käyttäjäksi on hyvä kirjautua jo ennen työpajaa.

Työpajoihin voivat osallistua kaikki Helsingin yliopiston tutkijat, opiskelijat ja henkilökuntaan kuuluvat. Työpaja on maksuton. Opetuksen pääkieli on englanti, mutta henkilökohtaista opastusta saa myös suomeksi.

DMPTuuli workshops / kevät 2019

Keskusta
Kaisa-talon viidennen kerroksen tietokoneluokka 5057

• Tiistaina 2. huhtikuuta klo 12–14
  • Maanantaina 8. huhtikuuta klo 10–12
  • Keskiviikkona 17. huhtikuuta klo 14–16

Meilahti
Terkko Health Hubin ensimmäisen kerroksen PC-tietokoneluokka (Haartmaninkatu 4)

• Tiistaina 2. huhtikuuta klo klo 13–15

Viikki
Infokeskus Korona (Viikinkaari 11 A)

• Perjantaina 5. huhtikuuta klo 9–11 (IT-luokka 139) – tuo oma kannettava mukanasi!

Ilmoittautuminen & lisätiedot

Ilmoittautumiset tehdään Henkassa: http://www.helsinki.fi/trainingcalendar. Löydät työpajat valitsemalla Henkan “Training program” -osion alasvetovalikoista Topic: “Digital tools and procedures” ja Arranging organisation: “Helsinki University Library”.

Työpajat järjestää Helsingin yliopiston Datatuki. Jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä ilmoittautumisen tai työpajojen suhteen, ota yhteyttä: datasupport@helsinki.fi.

Huom! Jos olet ensi kertaa täyttämässä aineistonhallintasuunnitelmaa tai koet datanhallinnan muuten vieraaksi, suosittelemme, että perehdyt asiaan RDM basics -luennoilla – tai tutustut muuten perusterminologiaan ja DMPTuuliin. Kursseista ja työpajoista löytyy täältä: http://libraryguides.helsinki.fi/rdm/courses-workshops. Johdatusta datanhallinnan tematiikkaan tarjoavat oppaamme: