Moodin kevätbileet 9.5.

Pitkällisen suunnittelun ja juhlien konseptia koskevan väännön jälkeen Moodi ry juhlisti alkanutta kevättä helatorstaina 9.5. kattosauna Sivistyksellä epämuodollisten ja lämminhenkisten kevätbileiden merkeissä. Paikalle saapui sankoin joukoin tilasto-opiskelijoita sekä suureksi riemuksi myös henkilökunnan edustus Petri Koistinen ja Juha Alho. Ilta-aurinko paistoi kattoterassille, sauna oli lämmin koko illan, tarjolla oli hyvää ruokaa ja booliämpärilliset tyhjenivät kohtalokkaalla nopeudella.

Juha Alho ja Petri Koistinen biletunnelmissa

Koulumaailman kevätjuhlien elkein myös Moodin kevätbileissä jaettiin stipendit ansioituneille opiskelijoille kyseenalaisin perustein. Epävirallinen stipenditoimikunta palkitsi tällä kertaa Ville Hyvösen (vuoden ajattelija), Pihla Oksasen (hymytyttö), Mikhael Koufoksen (vuoden vatsalihakset) ja Minna Lehtisen (vuoden bilettäjä ja Karri Koira -fani). Ohjelmanumeroista odotetuin oli spektaakkelimainen kivi-paperi-sakset -turnaus, jonka voiton vei Pihla Oksanen.

Suvivirsi veisattiin kitarasäestyksellä.
KPS-turnaus oli tiukka ja verinen.

Juhlien yleisömenestys ylitti matalat odotukset monin verroin. Syy tähän oli hieman yllättävä. Monet ohikulkumatkalla olevat päättivät juhlapaikan ovella olleen ilmeisen epäselvällä käsialalla kirjoitetun lapun perusteella tulla kuokkimaan erittäin katu-uskottavalta kuulostavan ”Hoodin” bileisiin. Imagosyihin perustava nimenvaihto lienee siis paikallaan, mikäli tilastotieteilijöiden ainejärjestö mielii tulevaisuudessa järjestää yhtä onnistuneita bileitä.

Loppuillasta meininki yltyi varsin villiksi.

Teksti ja kuvat: Maiju Tanskanen