Moodin syksy 2022

Uusi lukuvuosi starttaa ja sen mukana myös Moodin toiminta aktivoituu. Lue alta, mitä kaikkea on odotettavissa!

Mikä Moodi?

Moodi ry on koonnut Helsingin yliopiston tilastotieteen pää- ja sivuaineopiskelijoita jo 54 vuotta. Järjestämme tapahtumia, hengailua ja yritysvierailuja. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki opiskelijat ja alumnit.

Jäsenyys maksaa kokonaiset 0 euroa eli ei yhtään mitään. Paina nappulaa ja näe kuinka pääset tilastollisesti parhaaseen messiin!

Tapahtumat

Maanantaina 12.9. helpotetaan opintostressiä paiskomalla raskaita kuulia päin helposti kaatuvia esineitä – menemme siis keilaamaan! Meillä on vuoro Myllypuron keilahallissa (Alakiventie 2, metroaseman lähellä) kello 18-19. Moodi sponssaa niin, että maksettavaa jää vain 4€ plus 2€ kenkävuokra. Paikkoja rajoitetusti, ilmoittaudu tällä lomakkeella: Moodi keilailee (elomake.helsinki.fi)

Tiistaina 27.9. teemme perinteisen excun tilastotieteilijöiden kaikkein pyhimpään – Tilastokeskukselle. Excu on kello kolmesta alkaen, yhteislähtö Exactumin aulasta 14:30. Esittelyn lisäksi tarjolla kahvia ja pullaa Moodin alumnien (joita on monta) seurassa. Ilmoittautumislomake: Tilastokeskus-excu (elomake.helsinki.fi).

Lauantaina 1.10. vietämme Oktoberfestiä Kattosauna Sivistyksellä. Kuulemma ainakin hapankaalia on tarjolla. Lisätietoja tulee lähiaikoina.

Ja paljon muuta, pysy kuulolla!

Survomo

Opiskelijahuone Survomo on edelleen paikallaan Exactumin Unicafen välikäytävällä. Siellä saa hengailla ja opiskella vapaasti, ja lounaansakin saa syödä siellä mikäli varsinainen ravintolasali ei houkuta. Kahvi/tee on edelleen halpaa ja juominen täysin omalla vastuulla.

Auttavia käsiä tarvitaan!

13.2.2023 Moodi täyttää kunniakkaat 55 vuotta. Vuosijuhlien järjestelyyn tarvittaisiin innokkaita aktiiveja – jos prameat akateemiset bileet kiinnostavat yhtään, ota heti yhteyttä pj Katja Laineeseen (etunimi.sukunimi@helsinki.fi). Ei haittaa, vaikket olisi koskaan ollut vujuilla, tekemällä oppii!

Muutenkin Moodi on pieni järjestö, jota koronavuodet ovat kurittaneet. Jos haluat, että tilastotieteen opiskelijoilla on jatkossakin edunvalvoja sekä opiskelijoita ja alumneja yhdistävä järjestö, harkitsethan toimintaan mukaan tulemista. Aikaa se vie vain muutaman tunnin kuussa, ja seura on tilastollisesti parasta. Hallituksen kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenille, joten tule vaikka kuuntelemaan 😊 Ensi vuoden hallitus valitaan joulukuun tienoilla.

Toivotan koko Moodin hallituksen puolesta oikein mukavaa lukuvuoden alkua!
Petri, Moodin tiedottaja-työelämävastaava