3.3.2 Adobe Connect

Tallenteen tekeminen

UniTube-studiossa tehty tallenne, jossa studion tekniikkaa on käytetty kuvankaappauksen tekemiseen. 6 min. (Linkki)

Adobe Connect

Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskus ostaa yliopistolaisille käyttöön Adoben Connect – verkkokokousjärjestelmän Funetilta. Kirjaudu tunnuksillasi.

Adobe Connect eli AC on verkkokokousympäristö (web-conferencing), jossa voidaan reaaliaikaisesti

• keskustella ääneen mikrofonien avulla
  • lähettää videota osallistujien web-kameroilla
  • näyttää osallistujille oheismateriaaleja, kuten kuvia, PowerPoint-esityksiä, pdf-tiedostoja, Word-dokumentteja tai videotallenteita
  • kirjoittaa ja tai piirtää reaaliaikaisesti
  • järjestää kyselyitä
  • näyttää sovellusohjelmia, kuten www-sivuilla liikkumista, tai osallistujan työpöydällä tapahtuvia toimintoja.
  • tallentaa istunto istunnon aikana taphtuvine toimintoineen

Adobe Connect palvelu ostetaan Funetista, jossa se on nimetty Funet Tiimiksi.  Käyttöohjesivu. (Linkki)

Interaktiivinen Virtuaalinen luokkahuone – Virtual classroom

Claudia Dornbusch presents: ”Learn How to Deliver an Engaging Virtual Classroom Presentation” .  Videossa esitellään yleisimmät tavat osallistaa osallistujia verkkoluennoilla. (10 min). Some best practices on how to use the most common functionalities of synchronous software platforms for creating engaging interactions that will enhance participant learning and retention.

Lyhyt esittely perustyökaluista ja toimintatavoista

Robin Kay, University of Ontario, brief demonstration of a virtual classroom in Adobe Connect 9 ( 5 min)

Overview of the features such as audio, video, file upload, screen share and whiteboard. Tamara Swedberg (10 min)