Kesäopintoihin tauon jälkeen

Hei kaikki blogin lukijat!

Täällä blogialueella on ollut pitkään hyvin hiljaista. Jokaisella on varmasti ollut omat syynsä. Itse voin kertoa suoraan, ettei taukoilu ole ollut päähänpisto, vaan ihan todellisen elämän aikaansaannoksia. Olen elänyt ainakin viisi vuotta väsymysongelmien kanssa. Piikkikammoisena uskaltauduin vasta alkuvuodesta tutkimuksiin ja 1.3. minulla todettiinkin todella korkea paastoverensokeri (19,9). Parhaillaan yritän päästä hyvään tasapainoon verensokerin kanssa.

Koska melkein kaikki muuttui opintojen suhteen Helsingin yliopiston avoimessa yliopistossa, muuttuivat minunkin opintoni. Minulta jäi kesken sosiaalipsykologian aineopinnot ja yhteiskuntapolitiikan perusopinnot, jotka olisin halunnut tehdä loppuun asti. Näin ollen aloitan pitempään haaveissani olevat viestinnän opinnot. Ajatuksenani on suorittaa 25 opintopistettä, mikä laajuudeltaan vastaa perusopintokokonaisuutta esimerkiksi Turun yliopistossa, jossa opiskelen pääaineinani erityispedagogiikkaa ja sosiologiaa.

Kieltämättä katsellessani opintomahdollisuuksia teki mieleni aloittaa teatteritieteen opinnot, mutta minulla on muutama muukin projekti. Tärkeimpiin tällä hetkellä kuuluvat sosiologian kandidaatin tutkielmani miesten huono-osaisuudesta ja erityispedagogiikan pro gradu -tutkielmani avoimen yliopiston opiskelijoista.

Tällä erää siis aloitan yhden kurssin viestinnästä, mutta saatan aloittaa toisenkin loppukesästä. Näin ollen pyrin saamaan kursseja verkkaisesti suoritettua. Oloni ei ole vielä lähelläkään erinomaista, mutta parempaa kohti olen menossa. Toki takapakkeja tulee ja on tullutkin.

Lopuksi totean, hyvä lukija, katsopa kesäopintotarjontaa. Siellä saattaa olla sinullekin jotakin sopivaa. Uuden opiskelu avartaa aina.

Hyvää alkukevättä,

t. Jukka

4 Replies to “Kesäopintoihin tauon jälkeen”

1. Oletko Jukka olla sellainen ikuisuusopiskelija? Ikää yli 40 vuotta ja vieläkään et ole käynyt töissä tuottaaksesi yhteiskunnalle verorahoja.
    Oletko oikeasti ajatellut mennä ennen eläkeikää jonnekin töihinkin? Toisaalta kyllähän opiskelusta voi suoraan siirtyä eläkkeellekin – yhteiskunta rahoittaa.
    Ei ole tarkoitukseni vinoilla, mutta kysyn ihan rehellisesti mitä aiot tehdä tulevaisuudessa, muuta kuin olla sosiaalisessa mediassa asiantuntija vähän kaikessa.

2. Arvoisa Jukka! Ajatuksiani ensimmäisen kommentoijan tekstistä.
    – opiskelu on hyvästä ja sitä tuskin voi liiaksi tehdä. Onnea jatkoon sinulle.
    – opiskelun tarkoitus on johtaa ammattiin, vai olenko ymmärtänyt väärin?
    – tuskin kommentoijan tarkoitus oli arvostella, asiallisesti esitettyjä kysymyksiä.
    – satunnainen kommentoija tuskin tietää sinun rajoitteistasi.
    Voi hyvin!

3. Hei Jukka! Kiva yllätys oli nähdä täällä blogin puolella päivityksiä! Harmi, että sinulla on ollut ongelmia väsymyksen kanssa, mutta toivottavasti siihen nyt apu löytyy… Täytyisi itsekin aktivoitua ja availla/pohtia syitä miksi opiskeluun (ja sitä kautta myös bloggaamiseen) on tullut taukoa. 🙂

4. Hei kaikki ja kiitos kommenteistanne.

Nimimerkille MNT tiedoksi: Näköjään tiedät minusta jotakin, minkä perusteella oletat asioita. Kyllä, tarkoitukseni on päästä työelämään ja yksi lisäapu siihen onkin viestinnän opinnot, joita teen nyt hiljalleen.

Nimimerkille EssiVee kiitokset ansiokkaasta kommentista. Itse pyrin kyllä valmistumaan, joskaan en ihan heti, koska en halua valmistua huonoin arvosanoin. Tulen muuten kertomaan rajoitteistani enemmänkin.

Annalle kiitos myös kommentoinnista! Odotan innolla uusia kirjoituksia sekä uusilta että tutuilta kirjoittajilta. Jonkin verran apua on jo onneksi tullut, mutta vielä on kirittävää. Tosin oloni on parempi kuin viiteen vuoteen.

Jatketaan kirjoittelua! 🙂

Comments are closed.