Unelma

Meillä oli harjoitukset. Meillä oli tavoite. Meillä oli unelma.

Kaupunginjohtaja Jussi Pajusen suruviesti kiiri eilen Viikin normaalikouluun. Se levisi nelosluokkalaisten keskuudessa huhupuheena pitkin käytäviä ja luokkahuoneita. “Mitä, onko se totta? Ei voi olla!”  “Kaikki työ aivan turhaan?”

Me saimme tiedon korviimme tuoreeltaan koulun ruokalassa. Meidät valtasi kummallinen tunteiden sekamelska, olimme osaksi helpottuneita, osaksi pettyneitä. Tämä päätös koskettaa meitäkin. Helpotus- yksi vaativa työtehtävä pyyhkiytyi hamaan tulevaisuuteen. Pettymys- kovan työn huipennus jää osaltamme väliin.

Luokassa kohtasimme noin 24 pettynyttä nuorta taitajaa. Hien suola suussa vaihtui monella kyynelten ja pettymyksen karvaaseen kalkkiin. Yritimme lohduttaa oppilaitamme pettymyksen keskellä parhaiden taitojemme mukaan. Jossain syvällä sisällämme tunsimme kuitenkin, että lohdutuksen sanat tuntuvat aivan samalta, kuin se, että joululahjaksi odotetun Nintendon kerrotaankin saapuvan vasta ensi kesän syntymäpäiväksi.

NELJÄSLUOKKALAISTEN ITSENÄISYYSPÄIVÄN TANSSIAISET FINLANDIA-TALOLLA PERUTTU SIKAINFLUENSSA-EPIDEMIAN VUOKSI!

Lohdutuksen sanoina onneksi voimme todeta, että tanssiaiset järjestetään ensi maaliskuussa Finlandia-talolla. Lisäksi parkettien partaveitsemme pääsevät tanssimaan vanhemmille sekä muille koululaisille itsenäisyyspäivän ja pikkujoulujen merkeissä.

-Pyry ja Retu