VÄISKI-projekti mukana Opettajankoulutusfoorumin juhlaseminaarissa

Opettajankoulutusfoorumin juhlaseminaari järjestettiin Tiedekulmassa torstaina 29.11.2018. VÄISKI-projekti ja kaikki muut opettajankoulutuksen kehittämisen kärkihankkeet oli kutsuttu tapahtumaan.

Juhlaseminaarin avasi opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen. Hän korosti puheessaan muun muassa opettajan autonomian tärkeyttä ja tutkimusperustaista otetta opettamisessa. Opettajankoulutusfoorumille luvattiin valtion tukea myös jatkossa.

Helsingin yliopiston professori Jari Lavonen jatkoi ministeri Grahn-Laasosen jälkeen. Hän tiivisti Opettajankoulutusfoorumin aikana tehdyn työn ja oli kiitollinen siitä, kuinka monien osapuolten yhteistyöllä saatiin aikaiseksi  Opettajankoulutusfoorumin yhteinen visio siitä, miten opettajankoulutusta tulisi kehittää.

Tapahtuman taukojen aikana Tiedekulman pääseinällä näkyivät hankkeiden tiiviit PowerPoint-esitykset. Kuvassa VÄISKI-projektin dia.

Kaikilta hankkeilta pyydettiin myös juhlaseminaariin posteri. Klikkaamalla yllä olevaa kuvaa saat ladattua posterin PDF-tiedostona ja näet tarkemmin, mitä VÄISKI-projektissa on tähän mennessä tehty ja tehdään tulevaisuudessa.

Kuvat: Lasse Ehrnrooth ja Päivi Virkkunen