Tervetuloa Lahti Business Dayhin 22.11. Lahden Messukeskukseen. Tule kuulemaan viestinnän uudet tuulet ja ratkaisut liiketoiminnan edistämiseksi Some-klinikalle.

Verkkoviestinnän professuuri -hanke kutsuu sinut Sosiaalisen median kehitysklinikalle Lahti Business Dayhin 22.11. klo 10 alkaen Lahden Messukeskukseen Yliopistokeskuksen osastolle. Luvassa henkilökohtaista konsultaatiota, arvontoja, keskustelua ja tietenkin verkottumista alueen muihin yrityksiin.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: http://www.lahdenmessut.fi/lahtibusinessday12

Tietoisku klo 11.30 teemana: Tee yrityksesi verkkoviestinnästä kiinnostavaa, tule sosiaaliseen mediaan!

Vastaa e-lomakekyselyyn ja ilmoita samalla itsesi klinikalle.

Älä jätä tätä tilaisuutta väliin, tunnin vierailustakin paljon uutta tietoa! 

Posted in Uutiset | Comments Off on Tervetuloa Lahti Business Dayhin 22.11. Lahden Messukeskukseen. Tule kuulemaan viestinnän uudet tuulet ja ratkaisut liiketoiminnan edistämiseksi Some-klinikalle.

Uudet työpajat käynnistyvät loka-marraskuussa!

Tykkäsin erittäin paljon kaikista työpajoista. Vierailijat olivat hyviä ja asiantuntevia ja sain konkreettisia vinkkejä.” Minna Patosalmi, Ferroplan.

Palmenian verkkoviestinnän ja sosiaalisen median työpajoissa on oiva tilaisuus verkostoitua alueen eri yritysten kanssa ja oppia sosiaalisen median ja verkkoviestinnän työkalujen käyttöä liiketoiminnan edistämiseksi. Verkkoviestinnän professuurihankkeessa tehdyn kyselyn tulosten pohjalta kehitellyissä työpajoissa toimitaan yrityslähtöisesti, ja yritykset oppivat paitsi asiantuntijoilta myös toisiltaan.

Tulevia työpajoja:

Ke 17.10. klo 10.00-12.00 Verkkosivut kuntoon -työpaja
Ke 14.11. klo 10.15-12.15 Sukellus sosiaaliseen mediaan
Ke 21.11. klo 10.15-12.15 Markkinointi ja mainonta sosiaalisessa mediassa

Idearikasta syksyn jatkoa kaikille!

Työpajoihin voi hypätä mukaan koska vaan, linkistä näet täydelliset kurssikuvaukset ja tulevat aikataulut helmikuulle asti!

Syksyn työpaja-aikataulu.pdf

Posted in Uutiset | Comments Off on Uudet työpajat käynnistyvät loka-marraskuussa!

Syksyn ensimmäinen työpaja käynnistyi keskustelun merkeissä

Netti & sosiaalinen media viestinnän ja liiketoiminnan edstäjinä -verkosto käynnistyi ensimmäisen syksyn yritysryppään tapaamisella ja Some 1:n työpajalla. Työpajassa käsiteltiin sosiaalisen median käytetyimpiä välineitä ja syitä, miksi yritysten tulisi olla aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa.

Taloustutkimuksen Verkon sisällöt -tutkimuksen (2012) mukaan monet pitävät yritysten verkkoviestintää tylsänä ja kaipaisivat yrityksiltä aktiivisempaa läsnäoloa sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa. Lue lisää Kauppalehden verkkoartikkelista. Työpajaan osallistuneet yritykset kävivät aktiivista keskustelua aiheesta.

Tuleviin työpajoihin mahtuu vielä mukaan! Seuraavana vuorossa Markkinointi ja mainonta sosiaalisessa mediassa, puhujana Heini Vesander, ja heti perään Kampanjamarkkinointi sosiaalisessa mediassa Arto Sivosen alustuksella. Työpajat pidetään Lahdessa 12.9.2012.  Ilmoita yrityksesi mukaan: hanna.paivarinta@helsinki.fi.

Posted in Uutiset | Comments Off on Syksyn ensimmäinen työpaja käynnistyi keskustelun merkeissä

Päijät-Hämeen yrityksissä ja organisaatioissa halutaan hyödyntää sosiaalista mediaa

Verkkoviestinnän professuurihankkeessa on tehty kysely Päijät-Hämeen alueen yritysten tämän hetkisen viestinnän tilan selvittämiseksi. Kyselystä selvinneiden tulosten perusteella Päijät-Hämeen yritysten viestinnän tila näyttää olevan kohtalaisella mallilla, mutta sosiaalisen median suhteen on selvä tarve koulutukselle ja kehittämiselle. Lisäksi vastauksista on nähtävissä, että yritysten mediasuhteiden hoitaminen vaatisi kehittämistä.

Kehittämismuodoista painottuivat yrityskohtainen koulutus ja kehittäminen sekä muilta yrityksiltä oppiminen. Tämä entisestään vahvistaa sitä näkemystä, että pelkkä koulutus ei riitä, vaan tarvitaan yrityskohtaisia kehittämishankkeita sekä yritysten kesken yhteistyötä ja toisilta oppimista. Tämän pohjalta verkkoviestinnän professuuri -hankkeessa on kehitelty verkkoon ja sosiaaliseen mediaan liittyviä työpajoja, joissa toimitaan yrityslähtöisesti ja joissa yritykset voivat oppia paitsi asiantuntijoilta myös toisiltaan.

Katso koko raportti.

Posted in Uutiset | Comments Off on Päijät-Hämeen yrityksissä ja organisaatioissa halutaan hyödyntää sosiaalista mediaa

Sosiaalinen media ja yritysten maine -seminaari oli huippumenestys

Lahden Hiihtomuseossa tiistaina 22.5. pidetty Sosiaalinen media ja yritysten maine -seminaari sai paljon kiitosta. Alan asiantuntijat pitivät innoittavia esityksiä, jotka herättivät paljon keskustelua.
Seminaarin puheenjohtajana toimi verkkoviestinnän professori Janne Matikainen (katso Jannen esitys).

Asiantuntija puheenvuorot ja heidän esityksensä:

Seminaarissa puhui myös Pedro Oy:n  markkinointijohtaja Heimo Rosenlund yhdessä Helsingin yliopiston Palmenian suunnittelijan Marianne Valolan kanssa aiheesta: Ympäristöohjelmasta mainetekijä?

Yrityksiä, jotka haluavat kehittää verkkoviestintäänsä ja sosiaalisen median välineitä liiketoimintansa edistämiseksi kehotetaan osallistumaan hankkeen järjestämään verkostoon, jonka ensimmäinen ryhmä starttaa 31.5.! Syksyn ryhmä aloittaa 29.8. Kaikki verkoston työpajat pidetään Lahdessa.
Linkki verkoston esitteeseen.

 

Posted in Uutiset, Verkkoprofessuuri hanke | Comments Off on Sosiaalinen media ja yritysten maine -seminaari oli huippumenestys

Netti & sosiaalinen media viestinnän ja liiketoiminnan edistäjänä -verkosto käynnistyy huhtikuussa

Verkkoviestinnän professuuri -hanke etsii Päijät-Hämeen alueelta yrityksiä, jotka haluavat kehittää asiakasviestintäänsä ja parantaa näkyvyyttään verkkoviestintännän ja sosiaalisen median eri työkalujen avulla.  Netti & sosiaalinen media viestinnän ja liiketoiminnan edistäjinä -verkosto avaa ikkunoita tulevaisuuteen, erityisesti netin ja sosiaalisen median merkitykseen yrityksen viestinnässä ja liiketoiminnassa.

Verkosto tarjoaa työkaluja ja ideoita käytännön työhön. Vie yrityksesi lähemmäksi asiakkaita ja sidosryhmiä sosiaalisen median avulla.

Verkoston esite

Posted in Uutiset | Comments Off on Netti & sosiaalinen media viestinnän ja liiketoiminnan edistäjänä -verkosto käynnistyy huhtikuussa

Huippuseminaari 22.5.2012 Lahden Hiihtomuseossa

Tule kuulemaan, mitä mahdollisuuksia sosiaalinen media tarjoaa yrityksille ja organisaatioille. Sosiaalinen media ja yritysten maine -seminaari tarjoaa käytännön esimerkkejä ja innoittavia ideoita sosiaalisen median hyödyntämiseksi yritystoiminnassa.

Avaamme muun muassa käsitystä, miten mainetarinat syntyvät sosiaalisessa mediassa. Vaikutu ja vie hyödyt omaan organisaatioosi. Puhujina verkkoviestinnän professori Janne Matikainen, Netprofilen osakas ja viestintäkonsultti Christina Forsgård, Filosofian tohtori, dosentti Vilma Luoma-Aho, Pedro Oy:n markkinointipäällikkö Heimo Rosenlund ja verkkomaineen tutkija Salla-Maaria Laaksonen. Tästä et halua jäädä paitsi.

Tilaisuus järjestetään Lahden Hiihtomuseossa tiistaina 22.5.2012 klo 09-16.

Seminaarin ohjelma.

Posted in Uutiset | Leave a comment

Maineen uusi aalto -kirja ilmestynyt

Pekka Aulan ja Jouni Heinosen uusi maine-kirja Maineen uusi aalto on julkaistu huhtikuussa 2011.

Posted in Uutiset | Leave a comment

Verkkoviestinnän professoriksi VTT Pekka Aula

Verkkoviestinnän professoriksi Helsingin yliopiston viestinnän laitokselle on nimitetty VTT Pekka Aula alkaen 1.1.2009.

Posted in Uutiset | Leave a comment