E-lomake tutuksi opettajille 1/2: lomakkeen rakentaminen

E-lomake tutuksi opettajille 1/2 -kurssilla keskiviikkoaamupäivänä 2.3.2011 keskitytään E-lomakkeen perusteisiin.

E-lomake on Helsingin yliopistolaisen käytössä oleva työkalu verkkolomakkeiden tekemiseen. Lomakkeilla voi kerätä kätevästi esimerkiksi ilmoittautumisia, palautetta, tutkimusaineistoa, ennakkotietoja tai liitetiedostoja.

Aika ja paikka: 2.3.2011 klo 9.15 – 12.00, Infokeskus Koronan atk-luokka 138 (Viikinkaari 11, pohjakerros)
Kouluttaja: verkkopedagogiikan asiantuntija Ulla Lehtonen, Opetusteknologiakeskus

Koulutus on sunnattu ensisijaisesti viikkiläiselle opetushenkilöstölle, mutta paikkojen riittäessä kurssille voidaan ottaa myös muuta henkilökuntaa. Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistujat osaavat rakentaa itsenäisesti lomakkeita, julkaista niitä ja tarkastella lomakkeen vastauksia. Osallistujat tutustuvat E-lomakkeen käyttöliittymään sekä rakentavat oman verkkolomakkeen, muokkaavat sen asetuksia ja julkaisevat sen. Kurssilla käydään läpi verkkolomakkeen teko vaihe vaiheelta, joten aiempaa kokemusta E-lomakkeesta ei edellytetä.

Ilmoittautuminen 22.2.2011 mennessä Henkka-koulutuskalenterin kautta.