Opetusvideot ruudulta purkkiin -koulutus 26.4. ip

Paikka: EE-talo, ATK-luokka B239

[unitube 70882fb6-86fa-4661-95bc-151e032d3d3d]

Samat löpinät joka labraharkan alussa? Samoihin haasteisiin syvennytään joka laskuharjoituksessa? Voisipa opiskelijat oppia nämä asiat etukäteen, niin olisi enemmän aikaa tehdä harjoituksia yhdessä!

Miten siis tehdä oman työpöydän ääressä lyhyt “opetusvideo”?

Tämän opit Opetusvideot ruudulta purkkiin -koulutuksessa.

Koulutus on kaksiosainen, voit osallistua molempiin tai jompaan kumpaan:

Osa I, Ruudulta purkkiin (klo 12.30-14.00):

Koulutuksessa opetellaan kaksi helppoa tapaa tehdä ns. ruudunkaappausvideoita: Powerpoint ja Corel Screen Cap (joka on saatavilla ohjelmistoportaalista). Videolle tallentuu ruudun tapahtumat (mm. esitys, ohjelmien käyttö) ja ääni.

Ota mukaan parin-kolmen dian Powerpoint-esitys + jokin muu materiaali, esim. nettisivu (Prezi, kuvagalleria…), Excel, SPSS, R…

Osa II, Pientä viilausta (klo 14.15-15.45):

Opettelemme, miten viilata tallennetta Windows Movie Maker -ohjelmalla: videoleikkeiden järjestely ja leikkaaminen, kuvatekstien lisääminen, ääniraidan muokkauksen alkeet. Voit ottaa muokattavaksi oman videosi, tai käyttää esimerkkivideotamme.

Voit käyttää luokan koneita tai ottaa mukaan oman läppärisi. Jos käytät omaa työkonettasi, asenna tarvittavat ohjelmat (Corel Video Studio, Windows Movie Maker) hyvissä ajoin Ohjelmistoportaalista.

Ilmoittaudu e-lomakkeella pe 22.4. mennessä: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/69700/lomake.html – mukaan mahtuu 12 ensimmäistä, ensisijaisesti viikkiläisille!

Tervetuloa!

Viikin verkko-opetuksen tuki