Viklo 19.11.2008 – Pedagoginen perehdyttäminen

kahvikuppi.gifViikin opettajat ja opettavat

Viklo on kaikille Viikin opettajille ja opettaville tarkoitettu kahvila, jossa keskustellaan opettamisesta ja muista opettajia kiinnostavista asioista kahvikupin äärellä.

Tervetuloa osallistumaan ‘Pedagoginen perehdyttäminen’ -iltapäivään,
Viikissä keskiviikkona 19.11. 2008 klo 13 – 16, Infokeskus Korona seminaarihuone 139 (pohjakerros).

Helsingin yliopiston kaikilla kampuksilla järjestettävä perehdytys on Viikissä osa kampuksen VIKLO-opettajakahvilasarjaa, ja se järjestetään yhteistyönä matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan kanssa.

Koulutuspäivän kohderyhmänä ovat ensisijaisesti äskettäin opettajan ja tutkijan virkoihin nimitetty tai sijaisuuksia hoitamaan palkattu henkilökunta. Tervetulleita ovat myös pidemmän aikaa yliopistossa toimineet opettajat ja tutkijat.

Tilaisuuden tarkoituksena on tukea uusia opettajia opetuksen suunnittelussa, erilaisten opetusmenetelmien käytössä, oppimisen ja osaamisen arvioinnissa sekä oman opetuksen arvioinnissa ja kehittämisessä. Iltapäivä täydentää laitosten omaa uuden työntekijän perehdyttämistä sekä koko yliopiston henkilökunnalle suunnattua Tervetuloa yliopistoon -tilaisuutta.

Tilaisuudessa käsitellään myös pedagogisia sekä tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön koulutusmahdollisuuksia. Opettajien kokemukset erilaisista oman opetuksensa kehittämishankkeista ovat yhteisen keskustelun pohjana.

Perehdyttämisiltapäivän ohjelmasta vastaavat Leena Suominen, Nina Aremo, Hanna-Riitta Kymäläinen ja Pauliina Lankinen.

Kahvitarjoilua varten ilmoittaudu Vikloon 14.11.2008 mennessä osoitteessa https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/12782/lomake.html

TERVETULOA!