Etnosoi!-seminaari: Naiset, musiikki ja maailma 13.11.2021

WWW-hankkeen tutkijat ja muusikot osallistuvat marraskuun 13. päivä järjestettävään Etnosoi!-seminaariin, jonka keskiössä ovat naismuusikot, transkulttuurinen yhteistyö sekä raja-aitojen ylitys. Seminaari koostuu kahdesta kokonaisuudesta, joissa kuullaan esitelmiä sekä äänite- ja livemusiikkia.

World Wide Women-hanketta käsitellään seminaarin ensimmäisellä puoliskolla. Hanketta ja sen projekteja seminaarissa esittelevät tutkijatohtori Elina Seye, musiikkitieteen jatko-opiskelija Ying-Hsien Chen, huilisti-laulaja Jenni Hanikka, kanteletaiteilija ja laulaja-lauluntekijä Marjo Smolander, tutkija-muusikko Siboné Oroza, kuvataiteilija Antti Nordin sekä tutkija Nina Öhman.

Seminaarin toisessa osiossa keskitytään Pohjois-Amerikassa 1900-luvun alkupuolella valtavan suosion saavuttaneeseen haitaristi Viola Turpeiseen.

Tilaisuus on ilmainen ja avoin kaikille seminaarin mistä tahansa esitelmistä kiinnostuneille. Tapahtuma toteutetaan suomen kielellä Ying-Hsienin englanninkielistä Japanese kantele -esitelmää lukuun ottamatta.

Lisätietoa ohjelmasta ja seminaarin aikataulu löytyvät täältä.

Facebook-tapahtuma: Etnosoi!-seminaari: Naiset, musiikki ja maailma