Hallituksen kokous 13/2009

Kansantaloustieteen Opiskelijat ry.
Hallituksen kokous 13/2009 Esityslista

Aika: Maanantai 30.11.2009 klo 14.00
Paikka: Cafe Memphis, Kampin ostoskeskus 1. krs (muutettu Johto-cafen ollessa remontissa)

Läsnäolijat: Valtter Louhivuori, Otto Laosmaa, Janne Rajala, Elias Erämaja, Nina Ahola, Mira Hoffström, Erkka Saarinen, Kristine Koponen (kohdasta 2 eteenpäin), Jarno Louhelainen (kohdasta 8 eteenpäin), Julia Salmi (kohdasta 8 eteenpäin), Anna-Liina Olkinuora (kohdasta 8 eteenpäin), Paul Stenbäck.

1. Kokouksen avaaminen

– Kokous avattiin klo 14.06.

2. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

– Kokous todettiin lailliseksi ja päätövaltaiseksi.

3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen

– Hyväksyttiin kokouksen työjärjestys.

4. Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen

– Hyväksyttiin edellisen kokouksen pöytäkirja.

5. Posti

– Ei saapunutta postia. Arkussa kirje Paulin nimellä.

6. Menneet tapahtumat (sulkeissa osallistujamäärä)

17.11. Historiikin julkistus (45)
19.11. Paneelikeskustelu (55)
21.11. KTTO:n vuosijuhlat (200)
22.11. Vuosijuhlasillis (40)
25.11. Varma-excu (13)
26.11. HYY:n vuosijuhlat (2)

7. Tulevat tapahtumat ja ilmoitusasiat

7.12. Kähmintäsauna
9.12. Vaalikokous
18.12. Pikkujoulut

8. Vuosijuhlat

– Paul kiitteli hallitusta hyvästä työpanoksesta. Sillissiivousta pois lukien KTTO on saanut pelkästään positiivista palautetta. Silliksen sotkun syy edelleen tuntematon. Korvataan Dilemman viinitonkat. Lisäksi Valtter tekee filosofijoulukalenterin, joka annetaan Dilemmalle joululahjaksi.

– Kristine esitteli vuosijuhlabudjettia. Pysyttiin melkein etukäteen lasketussa budjetissa, todennäköisesti menee hieman yli. Pörssi laskuttanut meiltä hieman liikaa, Mira selvittää Pörssin kanssa. Budjetin lisätietoja saa sähköpostilistalle lähetetystä viestistä.

– KTTO:n talous muuten kunnossa, kestää vuosijuhlatappiot.

9. Talous

– Järjestön taloutta käsiteltiin edellisessä kohdassa.

10. Opintoasiat

– Todettiin, että Heidi Kailan ja Erkka Saarisen valinta laitosjohtoryhmään on sinettiä vaille valmis. Paikoille ei ollut muita hakijoita, ja nyt tarvitaan vielä lopullinen päätös ylemmältä taholta.

– Keskustelu Kultin kanssa syventävän mikrotalousteorian vaikeudesta on käyty. Toivomme, että palaute otetaan huomioon kun laitos ensi kerralla järjestää kurssia.

11. Hallitusvalinta

– Kähmintäsauna järjestetään maanantaina 7.12 klo 18 eteenpäin Sivistys-saunassa. Paul on töissä ja tulee vasta 21 aikoihin, mutta muut paikalla olevat hallituslaiset pitävät vapaamuotoisen hallitustoiminnan esittelykierroksen. Jarno lähettää mainoksen ktto-listalle, ja päätettiin myös yrittää mainostaa tapahtumaa mahdollisimman paljon fukseille.

– Hallitusvalinta järjestetään keskiviikkona 9.12 klo 16 Economicumin luentosalissa. Päätettiin, että valitaan ensi vuodelle Kapitaalin toimittajakunta, ja he valitsevat keskenään päätoimittajan jokaiselle numerolle. Lisäksi perustetaan vuosijuhlatoimikunta ja matkatoimikunta.

12. Suhdetoiminta

– Pikkujoulujärjestelyt etenevät hallituksen tietojen mukaan hyvin. Fuksit ovat ilmeisesti ostaneet Virosta viinaa, ja ovat tietoisia vuosittaisesta tuutoreiden palkitsemisesta. Fukseja pitäsi vielä ohjeistaa hakemaan juomia Kannulasta, sekä Alinan käyttösäännöistä. Pääyhteyshenkilö on Katariina Pentti.

– Ensi vuoden matkakohteeksi valittiin keskustelun ja äänestyksen jälkeen Kroatia. Paul lähettää yliopiston avustushakemuksen perjantaihin mennessä, ja varmistaa, että Daniel kirjoittaa viime matkasta raportin. Lisäksi keskusteltiin mahdollisuudesta hakea matkatukea EU:lta, ja päätettiin valistaa matkatoimikunnan puheenjohtajaa tästä kun hän on valittu.

13. Muut esille tulevat asiat

– Päätettiin viettää hallituksen iltakoulua perjantaina 18.12 klo 19 ennen pikkujouluja. Paul varaa ravintolan.

14. Kokouksen päättäminen ja seuraavasta kokouksesta sopiminen

– Kokous päätettiin klo 14.59.