Nyt chattaamaan

Edit. Perjantaihin 12.5.2016 mennessä Opinderista palautetta antaneiden kesken arvotaan elokuvalippuja. Palautelaatikko löytyy Opinderin tapahtumat-välilehden alakulmasta. Muista ruksia kohta ”Haluan vastauksen palautteeseeni”, jotta saamme yhteystietosi.

Opinderin Chat-toiminnallisuus näki päivänvalon eilen tiistaina. Nyt tuotannossa olevassa versiossa voi löytää samoilla kursseilla olevia henkilöitä ja alkaa viestittelemään heidän kanssaan joko kahdenvälisessä chatissa tai perustaa isompi ryhmächat.

Pikaohjeet: Kirjaudu opinder.helsinki.fi

1) Näin aloitat uuden 1-1 chatin
– Klikkaa Löydä-sivulla henkilön nimeä
– Chat-sivu aukeaa ja voit aloittaa viestitettelyn ko. henkilön kanssa

2) Näin aloitat ryhmächatin
– Klikkaa Keskustelut-sivun oikeassa yläreunassa olevaa plussa-merkkiä
– Valitse listasta ne henkilöt, jotka haluat liittää samaan chattiin klikkaamalla nimen perässä olevaa plussa-merkkiä
– Aloita keskustelu klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa Aloita-painiketta

Jos chat-viestin vastaanottaja ei ole juurikin samaan aikaan Opinderin chatissa, hän tulee saamaan alkuvaiheessaan sähköpostiilmoituksen, mutta jatkossa Opinder alkaa lähettämään myös muunlaisia notifikaatioita.

Huomaa myös, että voit Löydä-sivun yläreunasta rajata listautuvia henkilöitä kurssin mukaan. Jos henkilön kuva on harmaa, ei ko. henkilö vielä ole Opinderin käyttäjä ja  voit kutsua hänet mukaan Opinderin käyttäjäksi, jolloin hänelle lähtee sähköpostilla liittymiskutsu.

Nyt valmistunut chat-versio on kehitysasteella ja tarvitsemme runsaasti palautetta siitä, mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi kiinnostaa, millaisia ominaisuuksia käyttäjät kaipaavat Opinderin chat-toiminnallisuuteen. Opinderin etuna esim. Facebookiin tai WhatsAppiin verrattuna on se, että palvelu on täysin Helsingin yliopiston oma: siihen kirjaudutaan HY:n tunnuksilla ja se hakee automaattisesti kurssi-ilmoittautumiset Oodista. Näin ollen opiskelijoiden ei enää tarvitse kutsua suurta joukkoa kavereiksi ja luoda ryhmiä yliopiston ulkopuolisiin palveluihin.

Ja eikun chattaamaan…

ps. Opinderista on kirjoitettu aikaisemmin mm. täällä  ja täällä