Tentaattoritiedote 2/2018

Vuoden toisen tentaattoriviestin aiheina:

1. Vastaa kansalliseen käyttäjäkyselyyn
  2. Kumpulan tenttitila siirtyy toukokuussa
  3. Kesätentit
  4. Käyttökatkoja

Tentaattoriviestistä on lähetetty sähköposti kaikille Examinariumissa tentaattorin roolissa olevlle yliopistolaisille.

1. Vastaa kansalliseen käyttäjäkyselyyn

EXAM-konsortio toteuttaa käyttäjäkyselyn 2.5. -20.5.2018 välisenä aikana opettajille ja opiskelijoille. Kysely toteutetaan yhtä aikaa kaikissa konsortiossa mukana olevissa 27 korkeakoulussa ja siihen vastaamiseen menee n. 5 minuuttia. Vastaamalla kyselyyn annat panoksesi sähköisen tenttimisen kehittämiseen sekä omassa korkeakoulussasi että EXAM-konsortiossa.

Tämän vuoden kyselyssä toivottaisiin palautetta nimenomaan EXAMin (HY:ssä Examinarium) uudesta käyttöliittymästä. Jos olet käyttänyt Examinariumia 12.3.2018 päivityksen jälkeen, kuulisimme mielellämme mielipiteesi: https://elomake.samk.fi/lomakkeet/7611/lomake.html.  Kysely ruotsiksi https://elomake.samk.fi/lomakkeet/7613/lomake.html.

2. Kumpulan tenttitila siirtyy toukokuussa

Kumpulan kirjastossa alkaa remontti 18.5. Samalla kirjastossa sijainnut tenttitila siirtyy Chemicumiin. Tilan vaihto aiheuttaa arviolta viikon mittaisen katkon tenttimiseen Kumpulassa. Katkon aikana tenttijät (pois lukien ns. matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan paperitenttien tenttijät) voivat käyttää muiden kampusten tenttitiloja.

3. Kesätentit

Tenttimään pääsee koko kesän ajan arkipäivisin lyhennetyillä aukioloajoilla Aleksandriassa, Viikissä, Lahdessa ja Mikkelissä. (Kumpulan tenttitila on kesällä auki siirron jälkeen rakennuksen aukioloaikojen mukaisesti.) Tenttien arviointiaika on kesäisin pidempi mutta huomioi, että kameravalvonnan tallenteet ovat katsottavissa vain noin kuukauden ajan tentistä.

4. Käyttökatkoja

Examinariumissa on aina kuukauden ensimmäisenä maanantaiaamuna huoltokatko, joka toukokuussa on 7.5. Seuraavana aamuna 8.5. Examinariumissa on lisäksi päivityskatko klo 7.30 – 9.30. Päivityksessä korjataan hidasteluongelma, jota on esiintynyt kolmen tunnin tenttien kohdalla.

Oodin huolto- ja käyttökatkojen aikana Examinariumissa eivät onnistu toiminnot, jotka hakevat Oodista rajapinnan kautta tietoja. Käytännössä tämä koskee tenttiajan varaamista ja uusien tenttien luomista kursseille, joilla ei ole aiempia Examinarium-tenttejä.

Examinarium-tiimi toivottaa aurinkoista kevään jatkoa!
Tulemme mielellämme kertomaan ja esittelemään Examinariumia ja meiltä voi tilata koulutusta tai työpajoja! opetusteknologia (at) helsinki.fi