ETK-fuksin muistilista

Fuksivuosi on tullut päätökseen ja näin juhannuksen alla tulee muisteltua viime kesää, kun odottelin yhteishaun tuloksia ja opiskelupaikkaa elintarviketieteiden parissa. Kohta teidänkin odotus tulee päätökseen, sillä vastaukset julkaistaan ihan pian.

Viime kevät, kesä ja syksy oli aikamoista stressitilasta toiseen siirtymistä. Ensin jännitettiin pääsykokeita, sitten tuloksia, sitten itse opintojen alkua ja sitten niiden etenemistä. Toisaalta, en vaihtaisi sitä fiilistä mihinkään! Kohta tekin pääsette tähän mahtavaan noidankehään, sillä tulokset julkaistaan ihan pian! Kevään muutto uuteen ihanaan yksiöön, kasaantuvat tentit ja kesätyö ovat vieneet aikaa kirjoittelulta, mutta sain kerättyä alle pienen listan, mitä kannattaa muistaa ennen opintojen alkua ja muutenkin fuksivuonna.

Elintarviketieteilijän muistilista:

Muista hyväksyä opiskelupaikka ajoissa, ilmoittaudu läsnäolevaksi ja maksa lukukausimaksu!

Muista tilata opiskelijakortti tai ainakin lataa Frank-sovellus puhelimeen! Säästät rahaa ja saat opiskeljahintaisen lounaan jo orientoivalla viikolla.

Pistä Lipidi ry:n somet seurantaan! Facebook, Instagram, Lipidin nettisivut ja blogi

Ennen opintojen alkua, käy hakemassa itsellesi ilmainen opiskelijakalenteri ja lukuvuositarra! Omani hain Kaisa-kirjastosta, mutta eiköhän niitä löydy myös Viikin kampuskirjastosta. Samalla kannattaa myös hankkia kirjastokortti.

Muista hakea opintotukea ajoissa, sillä sitä ei saa takautuvasti! Muista myös tarvittaessa kilpailuttaa ja hakea opintolaina.

Hae asuntoa! Hakemus kannattaa laittaa HOAS:lle heti kun opiskelupaikka varmistuu. Ja itse suosittelen myös hakemaan asuntoa Latokartanon ylioppilaskylästä, aivan paras paikka!

Muista syksyllä osallistua orientoivaan viikkoon! Sen lisäksi, että siitä kertyy opintopisteitä, pääset tutustumaan vuosikurssilaisiisi ja tuutoreihin.

Muistakaa osallistua syksyn ensimmäisiin kertsikahveihin! Jos ei muuten niin ainakin herkullisten tarjottavien takia.

Lähtekää rohkeesti mukaan ainejärjestötoimintaan! Pääsette vaikuttamaan ja tekemään sekä tutustumaan mahtaviin ihmisiin 🙂

Hyvää juhannusta ja nähdään kampuksella!