Ilmoittautuminen syksyn 2022 Integraalipäiville avattu ja kirjoitus Dimensiossa

Ilmoittautuminen Integraalipäiville 18.-20.11.2022 on nyt avattu! Ilmoittaudu mukaan kiinnostavaan tapahtumaan tämän linkin kautta!

Tapahtumassa Turun yliopiston professori Peter Hästö johdattaa kuulijat todistamisen ja epäyhtälöiden kiehtovaan maailmaan. Aalto-yliopiston vanhemman yliopistonlehtorin, Kirsi Peltosen esitelmässä taas pohditaan, tarvitseeko matematiikka taiteita. Jyväskylän yliopiston yliopistonlehtori Roope Vehkalahden johdolla tutustutaan ihmeellisiin algebroihin ja niiden käytännöllisiin olinpaikkoihin.

Kuten aiemminkin, esitelmien pohjalta suunnitellaan matematiikan oppitunteja kouluihin ja kerhoihin. Aiempiin oppituntisuunnitelmiin voi tutustua täällä ja Dimensio-lehdessä ilmestyi myös niistä artikkeli.